معاون وزیر خزانه داری آمریکا استعفا داد


معاون وزیر خزانه داری آمریکا استعفا داد

معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا سیگال ماندلکر که یکی از افراد موافق تحریم های بیشتر بر ایران بود استعفا داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، معاون وزیر خزانه داری، اطلاعات مالی و مقابله با تروریسم سیگال ماندلکر از کار در این بخش استعفا داد.

ماندلکر که از ژوئن سال 2017 شروع به کار در وزارت دارایی کرد ، مسئولیت تهیه لیست تحریم ها علیه روسیه ، ایران و سایر کشورها را بر عهده داشت.

با استناد به استفن منوچین رئیس خزانه داری ایالات متحده، مندلکر تمایل به ترک پست خود در تابستان ابراز داشت. او رسماً ظرف چند هفته مقام را ترک خواهد کرد.
جاستین موزینیچ، معاون دیگر منوچین، موقتاً وظایف محول شده خود را انجام می دهد؛ در حالی که کاخ سفید به دنبال یک جانشین دیگری است.

ماندلکر گفت که وی هنوز برنامه مشخصی برای آینده در نظر نگرفته است، اما بازگشت به بخش خصوصی به او امکان می دهد تا یک شیوه زندگی پخته تر را طی کند و زمان بیشتری را با خانواده سپری کند.

با گذشت سالها، مندلکر در خزانه داری آمریکا تحریم های اقتصادی را علیه کره شمالی، ایران، ونزوئلا و روسیه تشدید کرده است.
به گفته بیانیه منوچین به نقل از بلومبرگ، وی یک حامی جدی در استفاده مؤثر از ابزارهای اقتصادی قدرتمند ما برای تأمین امنیت در جهان است.

ماندلکر رئیس دفتر مبارزه با تروریسم و ​​اطلاعات مالی (TFI) است که یکی از ساختارهای آن دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) است که وظیفه اجرای تحریم ها را بر عهده دارد.

RusAl و En + Group که در آوریل سال گذشته بعنوان اولین شرکت های تحت تحریم های ضد روسی قرار گرفته بودند و وارد لیست سیاه بین المللی شدند، در ژانویه از لیست سیاه حذف شدند.

این هفته، مقامات آمریکایی تعدادی از شرکت ها و افراد مرتبط با تاجر روسی یوگنی پریگوشین و آژانس تحقیقات اینترنتی را در لیست تحریم ها قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند