بیگانگان در فکر جنگ نرم هستند


بیگانگان در فکر جنگ نرم هستند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: نظام اسلامی امروز مقتدرترین در منطقه است و به دلیل همین اقتدار، بیگانگان و مزدوران به جای جنگ سخت در فکر جنگ نرم هستند تا ایمان را از ما بگیرند.

حجت الاسلام محمد مختاری روز پنجشنبه در آیین تشییع و تدفین پیکر سردار شهید ابراهیم غلامی در بیرجند افزود: دشمن تلاش دارد اصل و اساس دین را زیر سئوال ببرد که با هوشیاری خانواده‌ها، مسئولان و با مدیریت صحیح فضای مجازی و حقیقی این نقشه‌ها نقش بر آب می‌شود.

وی گفت: این ملت از هزار و ۴۰۰ سال پیش پیوسته مدافع اهل بیت (ع) بوده اگرچه دشمن در فضای مجازی و حقیقی تلاش می‌کند دیدگاه جوانان را نسبت به اهل بیت تغییر دهد اما تیغ او کارگر نیست.

وی با بیان اینکه شهید غلامی به وظیفه خود عمل کرد و عاقبت به خیر شد افزود: شهدا مانند شمع می‌سوزند و تا قیامت راه را برای بقیه باز می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر الگوگیری از شهیدان اظهار داشت: تقابل حق و باطل از ازل تا ابد بوده و از زمانی که خداوند آدم را آفرید و دستور سجده داد، حق مقابل جریان باطل استکباری شیطان قد علم کرد لذا این تقابل تا الان ادامه یافته است و تا قیامت هم خواهد بود.

وی از تقابل حق و باطل به عنوان فراگیرترین درگیری یاد کرد و گفت: پیوسته جنگ عقل و فطرت با غرایز حیوانی در درون ما جریان و ضرورت دارد جایگاه خود را در جریان حق و باطل تشخیص دهیم.

حجت الاسلام مختاری افزود: آنچه به درد ما می‌خورد و به ما آرامش و سعادت می‌دهد، حق است.

وی با اشاره به اهمیت حق و حقیقت در فرهنگ علوی نهج البلاغه گفت: باید از نفوذ باطل بترسیم و اگر در مسیر حق هستیم نباید در زندگی فردی خانوادگی و مشکلات از سختی و مشکلات بهراسیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: سختی دیدن ننگ نیست اما در مسیر باطل حرکت کردن، ننگ است لذا باید به وظایف خود در برابر حق و باطل عمل کنیم.

وی گفت: اگر مردم در طول تاریخ به این وظایف عمل می‌کردند فاطمیه، کربلا، زندانی شدن امامان معصوم و غیبت امام زمان (عج) پیش نمی‌‎آمد.

مختاری افزود: همه بدبختی‌های جامعه اسلامی که در این سال‌ها متحمل شده به خاطر این است که عده‌ای سران فتنه در برابر حق ایستادند و توده مردم بی‌تفاوت ماندند لذا در نهایت مردم و جامعه ضرر دیدند.

وی با بیان اینکه سود ابدی جامعه در حق‌شناسی است اظهار داشت: جامعه باید در دو بخش کلی و جزئی به شناخت و معرفت برسد.

وی گفت: باید بین کفر و ایمان جدایی بیفکنیم، حقانیت ایمان را بفهمیم که در این مرحله ملت ایران همواره عشق خود را به خدا، قرآن و اهل بیت (ع) نشان داده‌اند و کفر را هرگز انتخاب نمی‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه بصیرت از معرفت‌های کلی بسیار لازم و ضروری‌تر است عنوان کرد: ضربه‌ دنیای اسلام از بی‌بصیرت‌ها به اندازه بی‌معرفت‌ها نبوده چرا که فاطمیه و کربلا را بنی امیه و بنی عباس ایجاد کردند که ادعای مسلمانی داشتند.

وی بصیرت را تفاوت گذاشتن بین ایمان و نفاق خواند و افزود: افراد منافق و متقلب همیشه از جریان زلال ایمان و اسلام جدا هستند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نفاق و تشخیص آن به بصیرت نیاز دارد اظهار داشت: باید به دنبال انسان‌های موحد و اصیل باشیم که هم و غم و دردی جز حاکمیت دین ندارند.

وی گفت: افرادی مثل شهید غلامی ۷۰ درصد وجود خود را تقدیم انقلاب کرد اما باز هم تا زمان شهادت دست از ارزش‌ها برنداشت اما بعضی انقلابیون متقلب و مسلمانان منافق با رخنه در بدنه جامعه اسلامی، آن را به سمت و سویی می‌برند که در صدر اسلام رفت.

وی افزود: عده‌ای با تقسیم بندی‌های سیاسی به دنبال این هستند که رای بگیرند اما اینها هیچ جایگاهی ندارند و تقسیم‌بندی اصلی بین حق و باطل است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در آستانه انتخابات (دوم اسفند امسال) باید بصیرت داشته باشیم که دوباره کلاه سرمان نرود و کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه آینده سرافراز کشور را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای غالب شدن تفکر توحیدی ناب در جامعه باید حق مدار و حق گستر باشیم افزود: همه براساس توان خود باید برای گسترش حق تلاش کنیم و آخرین مرحله یاری حق تا پای جان است که در این زمینه شهدا الگو هستند.

وی تصریح کرد: اگر مستکبران بر ما حاکم شوند بدتر از رفتاری که با اهل بیت (ع) داشتند را با ما خواهند داشت لذا باید از امام حسین (ع) الگو بگیریم و از حق حمایت کنیم.

پیکر پاک سردار شهید ابراهیم غلامی که حین ماموریت در مرزهای غربی کشور به شهادت رسید، امروز (پنجشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از هیات ابوالفضلی (مصلی) بیرجند تا قطعه ۲ گلزار شهدا با انجام تشریفات نظامی و بر دستان مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید غلامی جانباز ۷۰ درصد، متولد سال ۱۳۴۱ در شهرستان بیرجند از سال ۱۳۸۱ به دلیل عارضه شیمیایی در جزیره کیش ساکن شد.

وی اگرچه جانباز شیمیایی و بازنشسته سپاه بود اما همچنان در ناحیه مقاومت بسیج کیش فعالیت مستمر و مداوم داشت.

سردار شهید غلامی چندی قبل حین انجام ماموریت در مرزهای غربی کشور و نقطه صفر مرزی اشنویه به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید راه امنیت برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش بیرجند منتقل شد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) بی‌خانمان‌های امامزاده ابراهیم چادرنشین شدند