انجام نسخه پیچی الکترونیکی در50درصدموسسات طرف قرارداد بیمه سلامت


انجام نسخه پیچی الکترونیکی در50درصدموسسات طرف قرارداد بیمه سلامت

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم خانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکههدفگذاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی پوشش  100 درصدی است،افزود: در حال حاضر 50درصد موسسات طرف قرارداد بیمه...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم خانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه هدفگذاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی پوشش ۱۰۰ درصدی است، افزود: در حال حاضر ۵۰درصد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان شامل آزمایشگاه، مطب و داروخانه ها از نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی استفاده می کنند. یکی از شروط لازم برای عقد قرار داد جدید این موسسات با بیمه سلامت اجرایی شدن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه طبق آمار در حال حاضر ۱۰۰درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند، ادامه داد: نزدیک۵۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت و حدود ۵۰ درصد نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه دولت فرصتی را برای پرداخت یارانه حق بیمه افراد با درآمدهای پایین جامعه فراهم کرده است، گفت: مشمولان باید در مهلت تعیین شده از مزایای آن استفاده کنند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

ابراهیم خانی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه پوشش بیمه سلامت برای تمام آحاد جمعیت کشور الزامی است و ارزیابی وسع افراد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود تا دهک های درآمدی کل افرادی که هیچ بیمه ای ندارند مشخص شود.

وی با بیان اینکه هر ساله ۳ ماه برای افرادی که به صورت جدید مشمول این طرح می شوند ارزیابی وسع انجام می شود، ادامه داد: افراد ۶ ماه فرصت دارند پس از ارسال شیوه نامه اجرایی از این مزایای آن استفاده کنند.

ابراهیم خانی افزود: در این مدت افرادیکه ۵۰ درصد یا ۱۰۰ درصد پرداخت حق بیمه بر عهده خودشان است می توانند به صورت قسطی آن را پرداخت کنند که این مزایا بعد از انقضای مهلت تعیین شده به مشمولان تعلق نمی گیرد.

کد خبر 4720203

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)