امید و سخت‌کوشی معلولان، رمز عبور از محدودیت‌ها است


امید و سخت‌کوشی معلولان، رمز عبور از محدودیت‌ها است

فرماندار کاشان گفت: معلولان با بروز توانمندی‌های خود در صحنه‌های مختلف جامعه امروز ستودنی هستند، زیرا ثابت کردند ضعف جسمی، نمی‌تواند مانع از بروز و گسترش توانایی‌های انسان شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مرتضایی در همایش دنیای سکوت در فرهنگسرای معراج، اظهار کرد: ایمان، امید و سخت‌کوشی، رمز عبور از محدودیت‌ها است و موفقیت‌های معلولان شاهد بر این ادعا است.

وی افزود: داستان زندگی معلولانی مثل هلن کلر، فعال اجتماعی نابینا و ناشنوا الگوی توان یابی است، که با امید و ممارست، محدودیت‌های جسمی را پشت سر گذاشت و امروز انگیزه‌بخش و راهگشا برای جامعه انسانی شده است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: برنامه‌های مشترک برای ایجاد تعامل بین جامعه ناشنوا و شنوا، شناسایی و هدایت استعدادهای پنهان معلولان، یک ضرورت است که باید توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود.

مرتضایی افزود: موفقیت‌های توان یابان، جشن بروز و ظهور توانمندی‌های انسان است که باید شناسایی و تبلیغ کرد تا نشاط و امید عامل حرکت همه افراد جامعه شود.

وی گفت: معلولان با بروز توانمندی‌های خود در صحنه‌های مختلف جامعه امروز ستودنی هستند، زیرا ثابت کردند ضعف جسمی، نمی‌تواند مانع از بروز و گسترش توانایی‌های انسان شود.

همچنین مدیرعامل کانون ناشنوایان کاشان گفت: معلولان جامعه مشکلات فراوانی دارند، اما توانمندی‌های زیادی هم دارند که نیازمند کشف و پرورش است و این مسئولیت با هماهنگی نهادهای مربوط با قانون‌های رسمی امکان‌پذیر است.

کبری اسماعیل بیگی با اشاره به قهرمانی علیرضا رمضانی در مسابقات کشتی نونهالان کشور، اظهار کرد: با وجود همه مشکلاتی که معلولان را محدود می‌کند، اما توانمندی‌های معلولان در بخش ورزش و هنر ستودنی است.

وی افزود: توانمندی‌های معلولان در جامعه ما حتی برای خانواده آن‌ها نیز ناشناخته مانده است و باید افتخارآفرینی‌های آن‌ها را در هر میدانی که هستند با غرور همگانی اعلام کنیم.

مدیرعامل کانون ناشنوایان کاشان، تأکید کرد: اگر خانواده‌ها، استعدادهای فرزندان خود را باور و بارور کنند، معلولان با فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌توانند، وارد بازار کار حرفه‌ای شده و در جامعه همپای دیگر افراد جامعه نقش‌آفرینی کنند.

اسماعیل بیگی افزود: باید همه باهم برای رفع مشکلات معلولان جامعه تلاش کنیم و امکانات ورزش و حرفه‌آموزی اساسی‌ترین و ساده‌ترین مسیر برای اجتماعی شدن و خودباوری معلولان است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


20 متن و پیام تبریک تولد پسرم