اخلاق و معنویت سرلوحه کار پرسنل ناجا باشد


اخلاق و معنویت سرلوحه کار پرسنل ناجا باشد

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس در شرق استان گلستان بر ضرورت توجه بیشتر به اخلاق و معنویت و سرلوحه قراردادن آن در انجام ماموریت‌ها از سوی نیروهای مسلح کشور بویژه نیروهای ناجا به دلیل ارتباط بیشتر با مردم تاکید کرد و آن را رمز موفقیت در کارها دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان و جمعی از نیروهای انتظامی گنبدکاووس و هنگ مرزی اترک گلستان به مناسبت آغاز هفته ناجا (۱۱ تا ۱۷ مهر) گفت: هدف از انقلاب اسلامی نیز توجه به معنویت و اخلاق در انجام کارها و پیشبرد امور بوده که بایستی مورد توجه همگان بویژه مسوولان قرار گیرد.

وی، رعایت اخلاق و معنویت در کارها را امری سخت دانست و افزود: توجه به اخلاق و معنویت و رعایت آن که در آموزه‌های دینی به جهاد اکبر مشهور و کار بسیار سختی است زیرا انسان باید همواره در نبرد با نفس خود باشد و شیوه درستی و پاکیزگی را در انجام امور برگزیند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: با توجه به سختی کار در مرزبانی و انتظامی، این دو نیروی نظامی بایستی قبل از شروع کارها و رفتن به ماموریت‌ها به خدا، قرآن، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) توسل بجویند تا در انجام امور موفق شوند.

وی تصریح کرد: اگر توجه به اخلاق و معنویت سرلوحه کارها قرار گیرد و جهت‌گیری‌ها نیز انقلابی باشد، بدون تردید لطف و یاری خداوند همراه ما خواهد بود و موفقیت‌ها را ۱۰ برابر می کند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تبریک هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، از تلاش‌ نیروهای هنگ مرزی اترک گلستان و تعامل، همراهی و مشارکت بسیار خوب مرزنشینان با این نیروها در تامین امنیت و حراست از مزرها قدردانی کرد و گفت: انصافا قوم نجیب ترکمن بویژه عشایر آنها که در مناطق مرزی سکونت دارند، همراهی خوبی با نظام و مسوولان دارند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان نیز در این مراسم با تبریک هفته ناجا، تامین امنیت مرزها و حراست از آن را ماموریت اصلی مرزبانی دانست و گفت: باوجود برخی کمبودها و مشکلات در مناطق مرزی اما امنیت بسیار خوب و پایداری در مرزهای کشور و استان برقرار است.

سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: در دو سال اخیر حتی یک مورد عبور غیرقانونی احشام یا عابر به خاک کشور همسایه یعنی ترکمنستان را نداشتیم که نشان از تلاش همکاران مرزبانی و نیر مشارکت خوب مرزنشینان این خطه از ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: مرزبانی تنها نیروی نظامی کشور است که اجازه مراودات دیپلماتیک با کشورهای همسایه را دارد و در این خصوص نیز بارها با مقامات و نیروهای مرزبانی ترکمنستان دیدارهایی در خاک دو کشور برگزار شده است.

سرهنگ سراوانی همچنین به تصویب مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در جریان سفر سال گذشته وزیر کشور به گلستان و بازدید از مناطق مرزی حوزه هنگ مرزی اترک اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص این مبلغ سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی در خطوط مرزی این استان مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: باوجود سختی و مشکلات خدمت در نواحی مرزی اما نیروهای مرزبانی هنگ مرزی اترک با عشق و علاقه شبانه روزی در این مناطق خدمت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گلستان نیز حضور داشت، سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز با تبریک هفته ناجا، یاد خاطره شهیدان انتظامی و مرزبانی را گرامیداشت و از از حمایت‌های مسوولان بویژه امام جمعه این شهرستان در حمایت از نیروی انتظامی قدردانی کرد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت علاوه بر داشتن فرماندهی انتظامی، یگان هنگ مرزی اترک نیز دارد که کار حراست از مرزهای جمهوری اسلامی در این خطه را به طول افزون بر ۳۴۸ کیلومتر برعهده دارند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)