ایتالیا آماده توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با اصفهان است


ایتالیا آماده توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با اصفهان است

اصفهان - ایرنا - سفیر ایتالیا در تهران گفت: کشور ایتالیا آماده توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و علمی با کشور ایران به ویژه استان اصفهان است.

جوزپه پرونه روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اصفهان با اشاره به روابط نزدیک میان دو ملت ایران و ایتالیا افزود: اصفهان نقش مهمی در گسترش روابط ایتالیا با ایران دارد به طوریکه امروز نمایشگاه فلزات گرانبها و طلا در این شهر با حضور پنج نماینده ایتالیایی افتتاح می‌شود.

« سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان با حضور ۱۱۴ شرکت داخلی و نمایندگانی از ایتالیا و ترکیه امروز نهم مهر آغاز می‌شود.»

پرونه با تاکید بر اینکه همکاری‌های صنعتی ایتالیا با ایران همچنان توسعه و تعمیق می‌یابد، اظهار داشت: این ۲ کشور در بخش‌های مختلف از جمله ماشین آلات و کشاورزی نیز با یکدیگر همکاری‌های تجاری داشتند و وظیفه من به عنوان سفیر ایتالیا، گسترش آنهاست.

پرونه با اشاره به اینکه تحریم‌ها روی اقتصاد ایتالیا نیز تاثیر داشته است، تصریح کرد: اما فعالیت‌ها و روابط اقتصادی ما با ایران معطل این تحریم‌ها نماند و با شرایط جدید منطبق شد.

سفیر ایتالیا در تهران گفت: ما تلاش می‌کنیم با پشتیبانی از این روابط و انتقال اطلاعات درست از ایران، روابط موجود بین ۲ کشور در زمینه های فرهنگی، علمی، باستان شناسی و اقتصادی تقویت شود.

پرونه با بیان اینکه ایرانیان پس از چین، بیشترین شمار دانشجویان خارجی در ایتالیا را تشکیل می‌دهند، افزود: لازم است گروه‌هایی از ۲ کشور باهم همکاری داشته باشند و لازم است برای فعال کردن چنین گروه هایی اقدام کرد.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه چند سال گذشته به عنوان گردشگر به اصفهان سفر کرد، اظهار داشت: این شهر برای ایران نقشی را دارد که فلورانس برای ایتالیا ایفا می کند و با فعال‌سازی گروه‌های تجاری می‌توانیم روابط بیشتری با فعالان اقتصادی و گردشگری این خطه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز که به این شهر سفر کردم تغییرات مثبت بسیاری را در آن دیدم و شهری زنده و پاکیزه است و جاذبه‌های بصری فراوان دارد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اصفهان با وجود همه مسائل، مشکلات و محدودیت‌هایی که دنیای استکبار به ویژه امریکا در زندگی مردم مانند غذا و دارو به وجود آورده است، پویا و فعال است، گفت: شریان‌های اقتصادی استان و کشورمان به معنای واقعی و با شور و نشاط در جریان است.

عباس رضایی با بیان اینکه دوستی مردم و دولت ایتالیا برای ایرانیان، اهمیت ویژه ای دارد، افزود: این ۲ کشور از دیرباز روابط حسنه ای با هم داشتند و امید است روز به روز ابعاد آن گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه این روابط نباید فقط محدود به مباحث فرهنگی و ادبی باشد، تصریح کرد: زمینه‌های بسیاری برای توسعه همکاری های اقتصادی در بخش‌های مختلف نیز وجود دارد.

رضایی به روابط خواهرخواندگی اصفهان با شهر فلورانس ایتالیا اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که این قبیل روابط از جمله فرهنگی و گردشگری برای شهرهای دیگر ایتالیا همچون ونیز نیز توسعه یابد.

فلورانس یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و هنری اروپا و ایتالیا با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این استان آماده پذیرایی از تورهای گردشگری ایتالیا در اصفهان است، اضافه کرد: جاذبه‌های فرهنگی و هنری اصفهان برای مردم ایتالیا جذابیت بسیاری دارد.

رضایی با بیان اینکه لازم است نشست های مشترک بین اتاق های بازرگانی اصفهان و ایتالیا برگزار شود، گفت: ممکن است محدودیت‌هایی برای دولت‌ها وجود داشته باشد اما این مسائل برای اتاق های بازرگانی کمتر است و آنها بهتر می توانند با هم مذاکره کنند.

سفیر ایتالیا در ایران برای شرکت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی و نیز حضور در مراسم آغاز نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته به اصفهان سفر کرد.

/ ۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا