238 دستگاه تراکتور به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزوده شد


238 دستگاه تراکتور به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزوده شد

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:238دستگاه انواع تراکتور در 6 ماهه نخست امسال به ناوگان ماشین آلات کشاورزی این استان افزوده شده است.

منصور محمدپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با هدف نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون این بخش انجام شده است.

وی ادامه داد: برای واگذاری این ماشین آلات به کشاورزان ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات اشتغال روستایی و خط اعتباری مکانیزاسیون پرداخت شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۹۸دستگاه ماشین آلات کشاورزی دیگر نیز در نوبت ثبت سفارش قرار دارند.

وی تاکید کرد: دارندگان تراکتورهای جدید برای دریافت سهمیه سوخت باید در سامانه جدید تجارت آسان نام‌نویسی و برای تکمیل مراحل دریافت سوخت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا هم اینک هشت هزار و ۷۹۱ دستگاه تراکتور، ۶۵ دستگاه کمباین و پنج دستگاه انواع چاپرخودگردان در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403