ضرورت اختصاص ردیف بودجه مشخص برای حفاظت از جنگل‌ها


ضرورت اختصاص ردیف بودجه مشخص برای حفاظت از جنگل‌ها

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توجه به حساسیت کار نیروهای این یگان در سطح کشور، تصویب و اختصاص بودجه قانونی متمرکز با ردیف مشخص اعتباری به این حوزه، ضروری بوده که پیگیر تحقق این مهم هستیم.

سرهنگ علی عباش‌نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجانی اظهار داشت: به ازای هر ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشور، یک نیروی حفاظتی فعال بوده و به‌رغم کمبود نیروی انسانی، آمادگی کامل در این حوزه برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی و تلاش برای کاهش خسارت‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات مربوط به نیروهای حفاظتی فعال در حوزه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت و حراست از انفال و عرصه‌های ملی را از اولویت‌های این سازمان خواند و افزود: آتش‌سوزی مراتع، یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که یگان حفاظت در سال جاری در برخی استان‌ها با آن مواجه شده است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی کارشناسان با بارش‌های بهاری سال ۹۸ و افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌ها شاهد افزایش آتش‌سوزی در مناطق مختلف بودیم که خوشبختانه حریق‌ها با ورود به‌هنگام نیروهای یگان حفاظت در مناطق بحرانی، مهار شد.

عباس‌نژاد گفت: طی ۲ سال گذشته تجهیزات مورد نیاز یگان حفاظت، خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گرفته اما این تجهیزات کافی نیست.

وی ابراز کرد: باید امکانات اطفای حریق هوایی نیز در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوان خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها را به حداقل رساند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار از گستره کشور، جزو اراضی ملی است.

وی افزود: ۱۴.۵ میلیون هکتار از سطح کشور را جنگل، ۸۵ میلیون هکتار را مرتع و ۲۵ میلیون را نیز بیابان تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زنجان از زحمات سرهنگ منصور خسروی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، تجلیل و سرگرد رضا مهدیون به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان معارفه شد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک