40 درصد ظرفیت ورودی ارشد امسال دانشگاه سمنان خالی ماند


40 درصد ظرفیت ورودی ارشد امسال دانشگاه سمنان خالی ماند

سمنان- ایرنا- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: 40 درصد ظرفیت ورودی امسال مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه همچنان خالی است.

فرشاد ورامینیان عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پس از انجام ثبت‌نام حضوری دانشجویان ورودی جدید، سال درسی این دانشجویان در حالی در این دانشگاه آغاز شد که ۴۰ درصد ظرفیت ورودی در مقطع ارشد و حدود ۲۵ درصد در مقطع دکتری امسال خالی ماند.

وی بیان کرد: امسال برای پنج هزار و ۶۰۰ نفر در دفترچه سازمان سنجش برای دانشگاه سمنان اعلام ظرفیت شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۶۲۱ نفر مقطع کارشناسی، یک هزار و ۸۰۵ نفر برای مقطع کارشناسی ارشد و ۲۰۴ نفر هم برای مقطع دکتری اعلام ظرفیت شده بود.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۷۵ درصد ظرفیت مقطع دکتری پذیرش شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با بیان اینکه به تمام دانشجویان روزانه خوابگاه تعلق می گیرد، یادآور شد: شرایط خاص برای کمک به دانشجویان شبانه پیش بینی و برای دانشجویان استعداد درخشان نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه یازدهم کشور را دارد، ۱۳ هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.

۹۸۹۱/۷۴۰۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر