7 هزار فرد ناشنوا و کم شنوا در لرستان وجود دارد


7 هزار فرد ناشنوا و کم شنوا در لرستان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه حدود 7000 فرد ناشنوا و کم شنوا در استان وجود دارد گفت: در بحث توانمندسازی معلولین ناشنوا مربی و درمانگر اصلی خانواده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،فاطمه زهرا توکلی در دیدار با مراکز توانبخشی و روزانه خانواده و کودک مبتلا به اختلال شنوایی و خانواده های کودکان ناشنوا که به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان در اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی ناشنوایان، اظهار داشت: مربی اصلی و درمانگر اصلی خانواده است و بهزیستی به عنوان همراه و همکار در کنار خانواده قرار دارد.

توسعه مراکز خدمت به ناشنوایان در چند سال اخیر چشمگیر بوده است

وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز خدمت به ناشنوایان در چند سال اخیر چشمگیر بوده است افزود: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی برای کودکان کم شنوا و ناشنوا در سطح استان افتاده است.

توکلی گفت: در استان لرستان ۴ مرکز کودک و خانواده ناشنوا و کم شنوا به ۱۵۰ کودک خدمت ارائه می نماید که در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی پنجمین مرکز خواهیم بود.

ارائه خدمات به موقع به ویژه به کودکان

مدیر کل بهزیستی لرستان افزود: ارائه خدمات به موقع به ویژه به کودکانی که نیاز به کاشت حلزون دارند از وظایف اصلی سازمان می باشد که در استان این خدمت در کوتاهترین زمان و با پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون ارائه گردیده است.

در پایان این دیدار، از مدیران مراکز و خانواده های کودکان ناشنوا توسط مدیر کل بهزیستی تقدیر بعمل آمد.

۴۶

کد خبر 1304900

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟