کمیسیون انتخابات میزان اشتراک رای دهنده‌گان را در بیش از 2500 مرکز اعلام کرد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اعلامیه‌ی میزان اشتراک رای دهنده‌گان در انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه)‌ را در بیش از 2500 مرکز اعلام نمود. بربنیاد اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات، از مجموع 4،942 مرکز رای دهی، در 2،597 مرکز رای دهی به تعداد یک میلیون و پنجاه هزار تن شرکت کرده اند. عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل...

کمیسیون انتخابات میزان اشتراک رای دهنده‌گان را در بیش از 2500 مرکز اعلام کرد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اعلامیه‌ی میزان اشتراک رای دهنده‌گان در انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه)‌ را در بیش از ۲۵۰۰ مرکز اعلام نمود.

بربنیاد اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات، از مجموع ۴،۹۴۲ مرکز رای دهی، در ۲،۵۹۷ مرکز رای دهی به تعداد یک میلیون و پنجاه هزار تن شرکت کرده اند.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که ارقام اشتراک کننده‌گان از ۲،۳۴۵ مرکز دیگر تا هنوز به مرکز کمیسیون نرسیده است.

این رقام نشان می‌دهد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸، احتمالاً کمتر از ۲ میلیون تن اشتراک نموده باشند، در حالیکه بر بنیاد اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان،‌ بیشتر از ۹ میلیون افراد واجد شرایط رای دهی، در این کمیسیون ثبت نام نموده بودند.

این در حالی است که بامداد روز شنبه، روند رای دهی حوالی ساعت ۷:۰۰ صبح در سراسر افغانستان آغاز گردید.

ارقام ابتدایی که از سوی ناظران انتخاباتی گردآوری شده، نشان می‌دهد که بیشتری رای را دکتور عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی از آن خود کرده اند، که ممکن است در دور نخست، برنده‌ی انتخابات روشن گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی