زیرساخت سرمایه‌گذاری گردشگری در سد داریان آماده شد


زیرساخت سرمایه‌گذاری گردشگری در سد داریان آماده شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: زیرساخت‌های توسعه گردشگری در سد داریان فراهم شده است و به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار صادر و سرمایه گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

بهروز مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: همه زیرساخت های توسعه گردشگری در سد داریان به صورت کامل آماده شده است و به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این سد داده خواهد شد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و از منافع آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سدهای سیمره، گتوند، کارون ۴ و سد سردشت نیز از جمله سدهایی هستند که قابلیت فراخوان برای جذب سرمایه گذار خصوصی را دارند و سرمایه‌گذاری برای رونق گردشگری در این سدها هم به نفع سرمایه گذاران است و هم به نفع ما است و علاوه بر آن توسعه منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت.

مرادی خاطرنشان ساخت : نزدیک به ۷ پل بزرگ بر روی دریاچه سدها وجود دارد که از میان آنها می‌توان به وجود ۳ پل بلند بر روی کارون ۳ سه و ۲ پل روی کارون ۲ دو اشاره کرد که به راحتی می توان از این ظرفیت برای توسعه ورزش های‌ آبی در دریاچه سدها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سد سیاه بیشه که نخستین سد تلمبه ذخیره‌ای کشور است نیز این ظرفیت را دارد تا سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری آب وارد شوند زیرا این سد به واسطه نزدیکی به بزرگ راه در حال ساخت تهران به شمال ظرفیت خیلی خوبی است.

وی به انعقاد تفاهمنامه‌ ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تاسیس گردشگری در چند ماه پیش اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده همه آب منطقه ای هایی که دارای سد هستند طرح های خود را برای جذب سرمایه‌گذار آماده کنند و حداقل یک مورد تا پایان سال اجرایی شود.

مرادی خاطرنشان ساخت: برای این منظور کارگروهی در استانداری ها شکل گرفته که طرح های گردشگری در آن مطرح و پس از تایید، فراخوان جذب سرمایه گذار را صادر خواهد کرد که اکنون طرح سد داریان آماده ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره حمایت از این طرح گفت: همه زیرساخت هایی که در این سد ها ایجادشده به نوعی حمایت از این امر است و سرمایه گذار می‌تواند براساس این زیرساخت ها طرح خود را اجرایی کند.

سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهم شهریور امسال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی گردشگری در تاسیسات و منابع آبی کشور در ۱۰ روز پیش خبر داد گفت: تا پایان امسال گام‌های اجرایی مثبتی در این زمینه برداشته خواهد شد.

علی اصغر مونسان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت نیرو تا پیش از انعقاد تفاهمنامه‌ای در زمینه گردشگری در منابع آب به هیچ عنوان اجازه رونق گردشگری در منابع آبی که یکی از جذاب‌ترین نقطه‌ها برای گردشگری است را نمی‌داد اما با دستور رئیس جمهوری این امر ممکن شده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهوری چندی پیش تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید که براساس آن اجازه داده شده گردشگران با رعایت کامل قوانین و مقررات زیست محیطی در تاسیسات و منابع آبی کشورمان به گردشگری بپردازند.

سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مقرر بود برای این کار آئین‌نامه و دستورالعملی تدوین شود که این امر ۱۰ روز پیش محقق شد. آیین نامه برای اجرا ابلاغ شده است و هنوز زود است درباره نتایج آن قضاوت کرد.

مونسان ادامه داد: با ابلاغ این آئین نامه اقدام‌های اجرایی آغاز شده است و تا پایان امسال گام‌های مهم و بلندی در این بخش برداشته خواهد شد که اطلاع رسانی نیز خواهد شد.

به گفته وی، گردشگری در همه منابع آبی از سدها گرفته تا تالاب ها، آب‌بندها و آبخوان‌ها با این تفاهمنامه ممکن شده است که با رعایت کامل ضوابط و مقررات زیست محیطی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک