خاطرات لطیف منتشر شد


خاطرات لطیف منتشر شد

سمنان-ایرنا- کتاب «لطیف» خاطرات خودنوشت «ابوالفضل لطیف‌زاده» به نویسندگی «مرتضی حاجیان‌نژاد» از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «ناگفته های بسیار زیادی از رشادت های مردم غیور ایران اسلامی در خصوص دوران انقلاب اسلامی و روزهای دفاع مقدس در قلب های مبارزان، فعالان، رزمندگان و ایثارگران آن روزهای مقدس باقی مانده است. هر روز که دیرتر به جمع آوری این ناگفته ها اقدام کنیم، بیشتر گرد فراموشی بر این خاطرات ارزشمند می نشیند.»

در بخش دیگری از مقدمه کتاب می خوانیم: «کتاب «لطیف» خاطرات خودنوشت ابوالفضل لطیف زاده، از جانبازان قطع نخاع شهرستان دامغان است. خاطرات ایشان ابتدا به صورت خودنوشت و توسط مرتضی حاجیان نژاد به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان معرفی شد و بعد از انجام گرفتن مراحل مختلف کارشناسی و مصاحبه های تکمیلی برای اضافه کردن خاطرات کودکی و نوجوانی توسط آقای حاجیان نژاد، کتاب آماده چاپ شد و در اختیار انتشارات سوره مهر قرار گرفت.»

کتاب لطیف در ۲۲ بخش به زندگی و حضور ابوالفضل لطیف زاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته و در انتهای کتاب در بخش «به روایت تصویر» شاهد عکس هایی از آن دوران هستیم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «تانک ها هر لحظه بیشتر می شدند. می خواستم اسلحه را بردارم و از خودم دفاع کنم. ولی مگر می شد با کلاشینکف در مقابل تانک ایستاد! آن هم در موقعیت من. برای مدتی کوتاه انواع و اقسام افکار به سراغم آمد. صدای چرخ های تانک چنان سلول های مغزم را می تراشید که نمی توانستم تمرکز کنم و برای دفاع از جسم نیمه جانم راهی بیابم. معلوم نبود تانک ها در مسیر حرکت خود بدن چند شهید و مجروح را له کرده بودند. همه نیرویم را به دو دستانم منتقل کردم تا بتوانم خودم را به کناری بکشانم. اما دستانم توان زیادی نداشتند. احساس می کردم بی حسی پاهایم، وزنم را چند برابر کرده است. در آن لحظه، که فقط چند ثانیه تا پیوستن به دوستان شهیدم باقی مانده بود، خودم را به خدا سپردم و بار دیگر شهادتین را گفتم.»

کتاب لطیف خاطرات خودنوشت ابوالفضل لطیف زاده به نویسندگی مرتضی حاجیان نژاد در ۲۶۴ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در قطع رقعی و با قیمت ۳۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۸ از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس