استان مرکزی نقش مهمی در مهندسی رزمی ایفا کرده است


استان مرکزی نقش مهمی در مهندسی رزمی ایفا کرده است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نقش استان مرکزی در مهندسی رزمی و بهره گیری از صنایع و تجهیزات فنی و مهندسی در جبهه‌های جنگ پررنگ است.

سردار محسن کریمی روز پنجشنه در اجلاسیه مهندسی رزم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، در اراک افزود: نقش مهندسان استان مرکزی در پیروزی‌های دفاع مقدس غیر قابل انکار است و امروزه نیز با همان روحیه جهادی در تمامی عرصه‌های علمی و فناوری حضورر دارند.

وی ادامه داد: مدیریت صحیح مهندسی جنگ، تهیه ادوات نظامی از سوی صنایع کشور به ویژه کارخانجات استان مرکزی و در برخی از موارد آماده‌ سازی زیرساخت‌ها موجب جلوگیری از پیشروی دشمن می شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ابتکارات و خلاقیت‌های مهندسی رزمی که همگی نقش تعیین کننده در عملیات‌ها داشتند متأثر از نفس قدسی حضرت امام (ره )و مدیریت پیامبر گونه ایشان بود و سبب شد تخصص و اراده با پشتوانه‌های ایمانی ممزوج شود و شکل عینی و عملی در حوزه مهندسی رزمی به خود گیرد.

سردار کریمی گفت: طراحی و ساخت پل خیبر به عنوان طولانی ترین پل شناور نظامی جهان با مواد جدید و پایدار مهمترین دستاورد استان مرکزی در جنگ تحمیلی است که مانند مدالی بر سینه مهندسی جنگ جهاد و سپاه می درخشد.

وی اظهار داشت: پل بعثت شاهکار مهندسی ـ رزمی دیگری از استان مرکزی تاریخ دفاع مقدس است و امروز با همین عنوان در دانشگاه مهندسی دافوس، تدریس می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ساخت پل جهادگران،ساخت بیمارستان های امام رضا (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در فاو را از دیگر اقدامات مهندسی رزم استان مرکزی در جنگ تحمیلی عنوان کرد.

گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی ۳۰۷ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۱۷/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا