دباغان، در گیرودار کوتاهی دستگاه‌ها


دباغان، در گیرودار کوتاهی دستگاه‌ها

قزوین – ایرنا –نشریات و پایگاه‌های خبری استان در هفته جاری اخبار و گزارش‌های ریز و درشتی را از بخش‌هنای مختلف منتشر کردند که در یکی از آنها، روزنامه ولایت قزوین با گزارش دباغان، در گیرودار کوتاهی دستگاه‌ها دلایل توقف طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین را بررسی کرده است.

در بخشی از این گزارش که در شماره جدید روزنامه ولایت قزوین منتشر شده است، می‌خوانیم: «طرح توسعه و ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین‌ بن ‌علی ‌بن ‌موسی‌الرضا (ع) یکی از مهمترین طرح‌های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی قزوین است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده، ولی به علت برخی مشکلات اجرای آن با کندی و وقفه مواجه شده است.

هر چند با توجه به اهمیت طرح از ابتدا کوشش شد با مشارکت چندین دستگاه در کنار یکدیگر اجرای آن شتاب بیشتری بگیرد، اما نیاز به منابع مالی قابل توجه، مشخص نبودن یک متولی اصلی و گستردگی ابعاد طرح سبب شد تا روند عملیات اجرایی آن به کندی پیش برود و موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم، مسافران و ساکنان این منطقه شود.

۲۵ میلیارد تومان، بودجه لازم برای اتمام تملکات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ شروع شد، گفت: تفاهم‌نامه برای شروع کار اجرایی این طرح سال ۱۳۹۲ بین چهار دستگاه راه و شهرسازی، شهرداری، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شد.

علی فرخزاد گفت:طبق این تفاهم‌نامه اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین به ترتیب تامین ۵۰ و ۲۵ درصد از هزینه طرح را بر عهده گرفتند؛ همچنین ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی هم به ترتیب تامین ۱۷ و هشت درصد از هزینه طرح را متعهد شدند.

فرخزاد، برآورد اولیه اجرای طرح موردنظر در سال ۹۲ را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: قرار بود این مبلغ هم برای تملک‌ها و هم اجرای طرح هزینه شود که سهم راه و شهرسازی ۳۰ میلیارد تومان، شهرداری ۱۵ میلیارد تومان، اوقاف و امور خیریه ۱۰ میلیارد تومان و میراث فرهنگی و گردشگری پنج میلیارد تومان تعیین شد با این وجود، تورم بالای ۶ سال اخیر، پیش بردن این طرح را با ۶۰ میلیارد تومان سال ۹۲ ناممکن کرده است.
فرخزاد ضمن تایید این نظر، سرمایه لازم برای تملک پلاک‌های باقی‌مانده را ۲۵ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: اگر امروز قرار باشد در مورد طرح توسعه آستان امامزاده حسین(ع) تصمیم بگیریم، مسلما مانند سال ۹۲ تصمیم نمی‌گیریم و به این وسعت در نوسازی این محله مداخله نمی‌کنیم».

روزنامه ولایت قزوین در ادامه گزارش خود به سراغ کارشناسان و مسئولان رفته و دلایل توقف طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین را بررسی کرده است.

آمریکا جرات حمله نظامی به کشورمان را ندارد

پایگاه خبری صبح قزوین نیز در مطلبی به نقل از معاون هماهنگ کننده قرارگاه سپاه ثارالله تهران نوشته است: آمریکا جرات حمله نظامی به کشورمان را ندارد و وجود ژن شجاعت در ایرانی‌ها که برآمده از فرهنگ عاشورا است، عامل هراس دشمن خواهد شد.

به گفته سردار احمد ذوالقدر یکی از بزرگترین، زیباترین، بی‌بدیل‌ترین و پرافتخارترین برگ زرین تاریخ کشور، دفاع مقدسی است که با خون شهدا به ثمر رسید و افتخار امروز، عزت و سربلندی و امنیت ما مدیون آن شهداست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ و اولین جنگی بود که در ۳۰۰ سال گذشته در آن وجبی از خاک کم نشد و نه تنها دشمن نتوانست اراده‌اش را بر ما تحمیل کند بلکه امروز، صحنه مقاومت و صحنه سیاسی و نظامی را برای ما به ارمغان آورد و معادله جنگ‌های نظامی در این عصر را به هم زده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سپاه ثارالله تهران ابراز کرد: زمانی جنگ بر ما تحمیل شد که انقلاب به‌تازگی به پیروزی رسیده بود و شرایط نظامی خوبی حاکم نبود و سپاه پاسداران نوپا و بیشتر درگیر مسائل داخلی بود و درآمد ملی کمتر از زمان حال بود و در تحریم بودیم، همچنین وضعیت سیاسی و جغرافیایی نیز در موقعیت مناسبی قرار نداشت.

وی افزود: صدام به‌خاطر ترس از صدور انقلاب اسلامی به عراق به ایران حمله کرد، اما امروز نخست وزیر عراق اعلام می‌کند اگر قاسم سلیمانی نبود عراق هم نبود و رهبر معظم انقلاب را به عنوان رهبر مسلمانان جهان می‌دانند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر امروز حزب الله لبنان تمام تهدیدهای صهیونیست‌ها را برداشته و خاری بر چشم آنان است، همچنین رهبری نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان رهبری شیعه و فرمانده کل قوا مطرح است و تمام این موارد به برکت خون شهداست.

جاماندگان مهر

هفته نامه پیام شهر قزوین در جدیدترین شماره خود همزمان با بازگشایی مدارس از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قزوین گزارش تهیه کرده است.

در این گزارش می خوانیم:مهرماه امسال هم مانند سال های پیش در حالی آغاز شد که برخی دانش آموزان به دلایل مختلف از درس و مدرسه محروم شده اند تا آنجا که به گفته رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، آمارها حکایت از وجود ۱۴۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده دارد و طبق اظهارات مسئولان اداره کل آموزش و پرورش قزوین، این آمار در استان ما حدود ۷۹۸ نفر است.
در ادامه گزارش خبرنگار پیام شهر به سراغ رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و سالار قاسمی مدیر کل سابق این اداره رفته و نظر آنها را در این خصوص منعکس کرده است.

گردشگری، فرصت مغفول مانده قزوین

دوهفته نامه اجتماعی و اقتصادی پایش قزوین نیز در جدیدترین شماره خود طی گزارشی با عنوان گردشگری، فرصت مغفول مانده قزوین به سراغ کارشناسان و مدیران مسئول رفته و راهکارهای توسعه گردشگری استان را بررسی کرده است.

تراز تجاری قزوین منفی شد، کنتورسازی، آیینه واحدهای بحرانی استان، بازارخودرو، وقتی قیمت ها ترمز می کنند و صدای پای مهر و غوغای گرانی در بازار از دیگر مطالب و اخبار این نشریه هستند.

۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور