تبدیل هلیلان به شهرستان در مراحل نهایی است


تبدیل هلیلان به شهرستان در مراحل نهایی است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: بحث تبدیل شدن بخش هلیلان به شهرستان در کمیسیون دفاعی دولت تصویب شده و به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه گفتگوی ویژه خبری از چند خبر خوب برای مردم مناطق هلیلان، چوار و آسمان آباد پرده برداشت و گفت: این طرح در مرحله نهایی باید به هیات دولت برود و بطور معمول هر طرحی که در کمیسیون دفاعی دولت تصویب شود در این مرحله نیز تصویب خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تبدیل شدن بخش هلیلان به شهرستان می توان شاهد تحول خوبی در بحث محرومیت زدایی این منطقه از استان شد.

استاندار ایلام در ادامه به طرح تبدیل بخش چوار به شهرستان پرداخت و گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح نواقص فنی وجود داشت که خوشبختانه ظرف یک ماه گذشته این موانع مرتفع شد تا این طرح با روند مثبتی در حال طی کردن مراحل خود باشد.

سلیمانی دشتکی در ادامه اشاره ای به موضوع بخش شدن آسمان آباد داشت و یادآور شد: این طرح نیز با جدیت تحت پیگیری است و در تلاش هستیم که این مهم نیز به سرانجام برسد.

وی گریزی به روال تقسیمات کشوری زد و اضافه کرد: طرح های تقسیمات کشوری در ابعاد مختلف جغرافیایی، وسعت، جمعیت و دیگر شاخص ها قابل طرح و ارزیابی هستند و دولت پس از بررسی مستندات نسبت به ارتقای مناطق تصمیم می گیرد.

استاندار ایلام اشاره ای هم به ایجاد بخش تازه تاسیس دشت عباس داشت و گفت: برای ایجاد یک تحول مثبت در یک منطقه یا بخش همه دلسوزان از جمله نمایندگان و دیگر بزرگان پای کار می آیند تا اینچنین اتفاقات مثبتی رخ دهد.

سلیمانی دشتکی همچنین به پروژه های اربعین پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تزریق اعتبارات خوبی که در ارتباط با پروژه های اربعین انجام شد امسال شاهد بهبود وضعیت مسیر های اربعین استان بودیم.

وی افزود: در مسیر ایلام به مهران یک تونل به طول کامل حفر شده و تونل دیگر به طول ۷۵۰ متر است که ۳۵۰ متر آن حفر شده است که انشاء الله در اربعین سال آتی به بهره برداری می رسد، بیش از ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی که ۶۰۰ تای آن در مهران و بالای ۱۰۰ تای آن در آن طرف مرز ساخته شده است، مسیر پایانه برکت از مهران جدا می شود تا گره های ترافیکی سال قبل را نداشته باشیم.

استاندار ایلام با اشاره به مطالبات پیمانکارات پروژه ها گفت: پیمانکاران مسیر ایلام به مهران مطالبات زیادی دارند و تلاش ما این بوده که قسمتی از آن را در این بازه زمانی پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: ۵۹ میلیارد تومان اعتبار اربعین و ۳۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از ردیف های ملی برای پروژه های مسیر اربعین اعتبار گرفته ایم.

۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری