30 هزار نفر البرزی مهارت آموختند


30 هزار نفر البرزی مهارت آموختند

کرج - ایرنا - 30 هزار و 167 نفر از جوانان جویای شغل استان البرز امسال در مراکز دولتی و آزاد تحت پوشش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان ، مهارت فرا گرفتند.

تقی غیاثی‌تبار عصر چهارشنبه با تبیین عملکرد آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری در ۲ بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد افزود: این آموزش‌ها طبق برنامه‌ریزی عملیاتی و نقشه راه تدوین شده با هدف رفع معضل بیکاری، تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید و نیاز بازار کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۹۰۸ نفر از متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های مهارتی بهره مند شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و ۹۸۲ نفر در مراکز ثابت، یک‌هزار و ۲۷۹ نفر در حوزه های سیار شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی، ۷۴۵ نفر در بخش پادگان، ۷۴۹ نفر در بخش روستایی و عشایری، ۹۷۶ نفر در بخش زندان، یک‌هزار و ۳۵۴ نفر در بخش صنایع و اصناف و جوار کارگاهی و یک‌هزار و ۹۲ نفر در مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، محیط کار واقعی و مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی بوده است.

غیاثی‌تبار آمار عملکرد آموزشی بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان البرز را در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۸ هزار و ۲۵۹ نفر اعلام کرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با داشتن هشت مرکز آموزش دولتی، ۸۷ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه جوار شهری، ۲۴ کارگاه جوار روستایی، ۲ کارگاه عشایری، چهار کارگاه جوار صنعت، ۹ کارگاه صنایع بین کارگاهی، ۵۲ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲ کارگاه صنایع اصناف، سه کارگاه جوار دانشگاه، ۱۱ کارگاه جوار پادگان، چهار کارگاه زندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای را در شاخه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌دهد.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی