واروی طلایی قهرمان


رضا دهدار وزنه بردار رامهرمزی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با ثبت مجموع 394 کیلوگرم ضمن کسب نشان برنز مجموع جهان در حرکت دوضرب با مهار وزنه 219 کیلوگرمی صاحب مدال طلای جهانی شد.

رضاعباسپور:رقابت دسته 102 کیلوگرم مسابقات جهانی 2019 تایلند با حضور12 وزنه بردار از کشورهای(ایران 2 وزنه بردار،اوکراین 2 وزنه بردار،کره جنوبی 2 وزنه بردار، ارمنستان، ازبکستان، گرجستان، بلاروس 2 وزنه بردار و روسیه) برگزار شد. رقابتی که در نهایت با درخشش رضا دهدار وزنه بردار جوان و خوش آتیه خوزستانی تیم ملی کشورمان سرانجام با صید یک مدال طلای مرغوب جهانی همراه شد.

سه چراغ سفید برای دهدار در یکضرب

رضا دهدار شروع کننده حرکت یکضرب برای تیم ملی وزنه برداری ایران در این دسته وزنی بود، شروعی دلچسب و امیدوار کننده که برای این وزنه بردار جوان و آینده دار خوزستانی کشورمان با مهار وزنه های 167، 172 و نهایتا وزنه 175 کیلوگرمی به زیبایی هرچه تمامتر پایانی خوش و امیدوار کننده را در حرکت یکضرب برای خود و تیم ملی وزنه برداری ایران رقم بزند. در این وزن یکی از اتفاقات خوبی که رخ داد حذف نماینده گرجستان در حرکت یکضرب بود که با تیم ملی وزنه برداری ایران برای کسب سکوی نایب قهرمانی یا سومی جهان رقابت دارد. زیرا چینی ها با درخشش وزنه بردارانشان قهرمان زودهنگام این دوره از رقابتهای جهانی هستند. اما تیم ایران، گرجستان، بلاروس و...، برای سکوهای بعدی رقابتی نزدیک و شانه به شانه دارند.

اما رضا بیرالوند دیگر نماینده شایسته کشورمان که نایب قهرمانی جهان در این وزن را در سال 2018 ترکمنستان یدک می کشید نیز اگر چه با قدرت انتخاب اول خود یعنی وزنه 170 کیلوگرمی را مهار کرد.اما وزنه بردار لرستانی کشورمان در دومین حرکت خود نتوانست بخاطر کشش و زیرگیری ناقصی که از وزنه 175 کیلوگرمی داشت این وزنه را روی سرش فیکس کند. همین موضوع برای او در دومین حرکتش سه چراغ قرمز را به همراه داشت تا چشم امید او وکادرفنی به سومین حرکت یکضرب باشد. بریالوند در سومین حرکتش با تمرکز خوبی پشت وزنه 176 کیلوگرمی رفت اما او باز هم نتوانست این وزنه را بالای سرش حفظکند. بنابراین پرونده حرکت یکضرب برای رضا بیرالوند با دشت 3 چراغ قرمز دیگر از داوران مسابقه بسته شد تا او نظاره گر ادامه حرکات وزنه برداران باقیمانده در حرکت یکضرب باشد و ببیند مدال های طلا، نقره و برنز این حرکت به کدام یک از رقبایش تعلق می گیرد.نکته جالب در این چند روز برای وزنه برداری ایران درخشش وزنه برداران گمنام تر و جویای نام تر تیم ملی نسبت به ملی پوشان عنواندار و صاحبنام است.

پایان حرکت یکضرب رقابت های جهانی در دسته 102 کیلوگرم با طلایی شدن وزنه بردار کره جنوبی و ثبت وزنه 181کیلوگرم برای این وزنه بردار، نایب قهرمانی وزنه بردار بلاروس با مهار وزنه 180 کیلوگرمی و سومی نماینده ارمنستان با ثبت وزنه 178 کیلوگرم همراه بود. رضا دهدار در این حرکت به رتبه ششمی بسنده کرد و رضا بیرالوند در حرکت یکضرب عنوان هفتمی را به خود اختصاص داد. شاید اگر حساسیت و رقابت میلیمتری بین وزنه برداران 102 کیلویی برای قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی نبود، شرایط و عملکرد خوب رضا دهدار به کادرفنی این اجازه را می داد که در یکضرب با اضافه کردن وزنه برای این وزنه بردار شایسته او را به جنگ با رقبا برای کسب مدال گسیل می کردند. اما قطعا حساسیت این رقابت میلیمتری دست کادرفنی را هم برای ریسک بیشتر بسته بود.

واروی طلایی قهرمان---

صید طلای جهانی با 6 حرکت صحیح

تاکتیک کادرفنی تیم ملی وزنه برداری در حرکت دوضرب برای رسیدن به حداقل یک مدال نسبت به یکضرب متفاوت بود. برخواه در دوضرب وقتی دید که رضا دهدار از بیرالوند سرحال تر است و مدعی برای کسب مدال. روی او تمرکز بیشتری داشت.زیرا بیرالوند بجز مهار وزنه206 کیلوگرمی در همان حرکت اول خود، مثل یکضرب دوبار در مهار وزنه های 214 و 216 کیلوگرمی ناکام بود و بجز لیفت وزنه ها کار دیگری از دستش در این شرایط نا متعادلی که روی تخته داشت بر نمی آمد. پرونده این ناکامی برای بیرالوند با مجموع 376 کیلوگرم در این دوره از رقابت ها بسته شد.

اما رضا دهدار در این مسابقه با صلابت و انگیزه کامل آمده بود تا از میدان جهانی بی برو برگرد مدال جهانی صید کند. به همین دلیل نیز او با ثبت وزنه های 208و217 کیلوگرم رقابتی جذاب و شانه به شانه را با رقیب کره ای خود پیش رو داشت. جوان با غیرت خوزستانی وزنه برداری ایران اما طلسم طلایی نشدن ایران در اوزان قبلی را شکست و با مهار وزنه 219 کیلوگرمی و ثبت مجموع 394 کیلوگرم ضمن کسب نخستین نشان طلایی رنگ وزنه برداری ایران در مجموع نیز صاحب عنوان سومی و مدال برنز حرکت مجموع جهان شد.

وزنه بردار بلاروس با مهار وزنه 218 کیلوگرمی در دوضرب نایب قهرمان جهان شد و در مجموع با ثبت رکورد 398 کیلوگرم قهرمان دسته 102 کیلوگرم جهان شد. عنوان سومی حرکت دوضرب به وزنه بردار اوکراینی ها با ثبت وزنه 217 کیلوگرمی رسید و وزنه بردار کره جنوبی نیز در نهایت با مجموع 397 کیلوگرم صاحب عنوان نایب قهرمانی جهان در مجموع شد. رضا بیرالوند نیز با مجموع 376 کیلوگرم به عنوان هفتمی دنیا در این دسته وزنی رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها