40 ناشنوا در گیلان با دریافت تسهیلات اشتغالزایی کردند


40 ناشنوا در گیلان با دریافت تسهیلات اشتغالزایی کردند

رشت - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت: 40 نفر از ناشنوایان در این استان صاحب شغل شدند.

رحیم تکاملی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر یک از این تعداد از ناشنوایان طی سال گذشته با تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات خوداشتغالی، ۲۰ میلیون تومانی صاحب شغل شدند.

وی با بیان این که در زمان حاضر ۷۰ نفر از ناشنوایان آماده اشتغال شده اند افزود : این تعداد نیز با پرونده سازی و دریافت تسهیلات خوداشتغالی، صاحب شغل می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: سه کارگاه حمایتی تولیدی در شهرستان های لاهیجان، بندرانزلی و تالش برای ناشنوایان در این استان فعال است که مکانی هستند که هم می توان مهارت و تولید ایجاد کرد.

وی درباره ارائه خدمات به ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی استان گیلان بیان داشت: در هفته آینده، ۳۵۰ دستگاه سمعک در حوزه پشتیبانی توزیع می کنیم، ضمن این که در نیمه نخست امسال، حدود ۱۵۰ سمعک توزیع شد.

بر اساس آخرین آمار، شش هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند که سه هزار و ۱۷۸ نفر مستمری دریافت می کنند.

هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان است، از دوم تا هشتم مهرماه هر سال به همین مناسبت برنامه های مختلفی با گرامیداشت توانمندی افراد ناشنوا اجرا می شود.

۷۲۸۶ /۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز