هزار تن در جریان اعتراضات مصر دستگیر شدند


هزار تن در جریان اعتراضات مصر دستگیر شدند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر در اعتراضات ضد دولتی مردم در روزهای اخیر بیش از هزار نفر را دستگیر کرده اند.

بر اساس گزارش تارنمای عربی این خبرگزاری، از ابتدای اعتراضات ضد دولتی در مصر که به دعوت "محمد علی" بازیگر و پیمانکار پیشین ارتش مصر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ارتش و نهادهای امنیتی در مصر بیش از هزار نفر را بازداشت کرده اند.
به نوشته پایگاه خبری عربی ۲۱ غالب افراد بازداشت شده از منتسبین به جنبش اخوان المسلمین یا اعضای آن در مصر هستند.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: نیروهای امنیتی در مصر امروز «حسن نافعه و حازم حسنی» دوتن از استادان علوم سیاسی دانشگاه قاهره را دستگیر کرده و آنان را به مکان نامشخصی منتقل کرده اند.

نافعه در آخرین توییت خود در حساب شخصی اش نوشته بود: «السیسی می تواند با کاندید نشدن در انتخابات ۲۰۲۴ مصر از گسترش هرج و مرج در مصر جلوگیری کند.»

همچنین وزارت کشور مصر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که درگیری ها و تبادل آتش میان اعضای اخوان المسلمین و پلیس این کشور در شهرک "۶ اکتبر" واقع در جنوب غرب قاهره منجر به کشته شدن ۶ تن از اعضای جنبش اخوان المسلمین شد.
وزارت کشور مصر در بیانیه خود مدعی شد که این افراد قصد انجام سلسله عملیات های تروریستی را داشتند.
دولت مصر در سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.
اعتراضات ضددولتی در مصر که بیشتر عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر و بدنه ارتش را هدف قرار داده است از آنجایی شروع شد که السیسی در یک کنفرانس سالانه از ساخت قصرهایی برای نهاد ریاست جمهوری خبر داد و مدعی شد که این قصرها برای مردم مصر ساخته می شود.
محمد علی پیمانکار سابق ارتش مصر با رد ادعای السیسی حقایقی را در مجموعه ویدیوهایی علیه السیسی و ارتش منتشر کرد و از مردم خواست تا روز جمعه همان هفته به خیابان ها آمده و علیه السیسی اعتراض کنند، روز جمعه مردم در برخی از استان های مصر از جمله میدان التحریر در قاهره تجمع کردندو شعارهای ضددولتی سردادند، اعتراضات در مصر همچنان ادامه دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر