طلب اوقاف شیروان از ادارات 700 میلیارد ریال شد


طلب اوقاف شیروان از ادارات 700 میلیارد ریال شد

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: میزان مطالبات این اداره از اشخاص حقوقی و حقیقی به 700 میلیارد ریال رسیده است که عمده آن مربوط به ادارات و اشخاص حقوقی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی پرهیزگار روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط تخصیص کم اعتبارات در سال های اخیر، انتظار می رود برای کمک به تسریع در اجرای طرح های اوقاف؛ ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات شیروان صادر شده است، گفت: همچنین ۲۸۶ قرارداد استیجاری با مستاجران تمدید شده است.

پرهیزگار با اشاره به ثبت ۶ وقف جدید در این شهرستان از ابتدای امسال، افزود: نیات واقفان این موقوفات عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، کمک به مستمندان و امور عام المنفعه است که ارزش ریالی موقوفات بیش از ۵ میلیارد ریال است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان، شاخص ترین موقوفه این شهرستان را منصور خواجه با ۹۲۲ رقبه و شاخص ترین بقعه متبرکه موجود در شیروان را امامزاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت عنوان کرد که سالانه قریب به ۳۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در این امامزاده برگزار می شود.

شهرستان شیروان ۹۱۴ موقوفه، ۳۱۳ رقبه و ۶۱ بقعه متبرکه دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل