اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو بردسکن


اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو در روستای کبودان ، شهر بردسکن استان خراسان رضوی قرار دارد .روستای کبودان در فاصله حدود 17 کیلومتری شهر بردسکن واقع شده است ، استراحتگاه و تفرجگاه پای چنار ،قلعه نو و کهنه ، مسجد و مقبره عدل آباد ، قبرستان تاریخی ، مسجد جامع و رباط کبودان از جمله […] نوشته اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو بردسکن اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو در روستای کبودان ، شهر بردسکن استان خراسان رضوی قرار دارد .روستای کبودان در فاصله حدود ۱۷ کیلومتری شهر بردسکن واقع شده است ، استراحتگاه و تفرجگاه پای چنار ،قلعه نو و کهنه ، مسجد و مقبره عدل آباد ، قبرستان تاریخی ، مسجد جامع و رباط کبودان از جمله مکان های دیدنی این روستا به شمار می روند .شهر بردسکن داری آثار طبیعی و ابنیه تاریخی زیادی می باشد که آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم ، مزار بی بی حوا ، مزار خانقاه کویر نمکی و مزار کوشه جزو مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد . فرش بافی ، گلیم بافی و وسایل چوبی از جمله صنایع و هنر های دستی مردم این شهر می باشد که به رونق صنعت اکوتوریسم منطقه کمک می کند .

کویر نمکی بردسکن ( کویر نمکه ) در ۱۲ کیلومتری جنوب روستای رحمانیه ، چشم اندازی زیبا از طبیعت بکر و شگفت انگیز کویر می باشد در این پهنه ی بیابانی اگرچه امکان رشد گیاه وجود ندارد اما در حاشیه آن پوشش گیاهی از انواع گیاهان شورپسند و گونه های جانوری و پرندگان به چشم می خورد که آن را به یک زیستگاه طبیعی تبدیل کرده است .

اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو با سبک معماری ساده ی روستایی ، فضایی آرام و دلنواز در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برای پذیرایی از توریست گردان و مسافران مهیا گردید . این خانه بومی ۲ طبقه در طبقه پایین خود دارای ۳ اتاق ۹ متری و طبقه اول ۲ اتاق ۱۲ متری و یک اتاق ۹ متری می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرایی از ۳۵ گردشگر را دارد و میهمانان تمام اتاق ها باید از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام مشترک داخل حیاط استفاده کنند . از سایر امکانات و خدمات این اقامتگاه می توان به راهنمای تور ، سیستم سرمایشی و گرمایشی ( کولر آبی ، پنکه رومیزی و شوفاژ ) و … اشاره کرد . لازم به ذکر است امکان آشپزی برای گردشگران در این اقامتگاه وجود ندارد ، چنانچه مسافران عزیز تمایل داشته باشند با هماهنگی قبلی می توانند از غذاهای محلی و سنتی این خانه بومی سفارش دهند .

اقامت برای کودکان کمتر از ۷ سال رایگان می باشد .

اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو بردسکن

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه سبزوار : ۱۳۳ کیلومتر ( ۲ ساعت )
فاصله تا ایستگاه راه آهن کاشمر : ۶۲.۶ کیلومتر (۱ ساعت و ۱۱ دقیقه)
فاصله تا پایانه مسافربری بردسکن : ۲۱.۷ کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )
فاصله تا شهر مشهد : ۳۰۲ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۵۸۹ دقیقه )
فاصله تا آب انبار سید باقر : ۲۲.۸ کیلومتر (۴۰ دقیقه )
فاصله تا قلعه رحمانیه : ۴۶.۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه )
فاصله تا مناره علی آباد کشمر بردسکن : ۳۴ کیلومتر ( ۴۹ دقیقه )
فاصله تا مناره فیروز آباد : ۳۸.۳ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
فاصله تا رباط کبودان بردسکن : ۶.۱ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا آبشار پونه : ۴۵.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه )
آدرس :استان خراسان رضوی ، شهر بردسکن ، روستای کبودان

اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو بردسکن
اقامتگاه بوم گردی بی بی بانو بردسکن

منبع : یو اسپیس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج