150 واحد پذیرایی بین راهی آماده استقبال از زائران اربعین است


150 واحد پذیرایی بین راهی آماده استقبال از زائران اربعین است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: 150 واحد پذیرایی بین راهی در استان آماده پذیرایی از زائران هستند که در حال نظارت و بازدید از این اماکن هستیم.

به گزارش ایرنا، امید قادری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسیر عتبات عالیات در استان کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین مسیرهای تاریخی استان با آثار تاریخی بسیار فاخری است و در طول تاریخ این مسیر از همیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه ادامه داد: ستاد اربعین در این اداره‌کل تشکیل شده و توزیع نقشه‌های گردشگری و تخفیف ۵۰ درصدی اماکن اقامتی، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات و آماده‌سازی مراکز پذیرایی مسیر در دستور کار است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۲۰۰ تخت در استان آماده اسکان زائران اربعین است، همچنین در شهر قصرشیرین ۹ هتل با یک‌ هزار تخت آماده است.

به گفته این مسؤول، با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بسته‌های گردشگری در اختیار کاروان‌ها قرار خواهد گرفت تا در اختیار زائران قرار گیرد.

وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه، متولی ورود گردشگران به استان است و در بحث خسروی تمرکز ما بر روی گردشگران عراقی خواهد بود.

قادری به توجه خاص در راستای معرفی استان در بحث اربعین به عنوان یک فرصت بسیار مناسب اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از هتل‌های قصرشیرین داشتم شرایط بسیار مناسب است و این امکانات در همه مرزهای ایران بی‌نظیر است.

اهالی قصرشیرین برای گرفتن مجوز «خانه مسافر» اقدام کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر مردم قصرشیرین بخواهند از امکانات خانه مسافر در این شهر استفاده کنند، آماده صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی افزود: سه نقطه برای غرفه های صنایع دستی و سوغات در نظر گرفته شده است که در مسیر برگشت، در داخل شهر قصرشیرین و در کربلا در صورت صدور مجوزهای لازم در دستور کار قرار دارد.

به گفته قادری، طی هفته‌های آتی نماینده سازمان جهانی گردشگری برای ارزیابی به استان می‌آید تا تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری اجلاس رویداد ۲۰۲۰ امضا شود.

وی افزود: رونمایی لوگو، برگزاری کارگاه‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای توسعه بوم‌گردی‌ها و شناسایی نیازهای روستاهای هدف در دست اقدام است.

قادری با اشاره به پیش رویدادهای ۲۰۲۰ از جمله جشنواره ملی لیموی قصرشیرین که در دستور کار است، گفت: با توجه به دستور و تاکید استاندار همه دستگاه‌ها باید با رویکرد گردشگری و در راستای رویداد ۲۰۲۰ اعتبارات هزینه شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه باید آرایش گردشگری به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: برخی از فرمانداران با ما همراه بوده اند و توسعه گردشگری را به صورت ویژه تری دیده‌اند.

این مسؤول اظهار داشت: ما متولی برنامه‌های گردشگری هستیم و نقش دبیرخانه را داریم اما به لحاظ اقدام های اجرایی و عمرانی سایر دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

آماده تبدیل ساختمان مدرسه به سایت موزه هستیم

به گفته قادری، در استان‌هایی که رویدادهای بین‌المللی داشته‌اند شهرداری‌ها و بخش خصوصی نقش حمایت کننده داشته اند.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه شفاهی به ما گفته‌اند در کنار ما هستند، اما هنوز برنامه مشخص و یا جلسه خاصی برای این موضوع برگزار نشده است.

وی در پایان گفت: بارها برای ساماندهی و تعیین تکلیف نقش برجسته «آنوبانی نی» و مدرسه جانبی مکاتبه کرده‌ایم، اما هنوز منجر به نتیجه نشده است، آماده تبدیل ساختمان مدرسه به سایت موزه هستیم.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه