تربیت مقدم بر آموزش است


تربیت مقدم بر آموزش است

بیرجند - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت مقدم بر آموزش است و اجرای صحیح سند تحول بنیادین در 6 بخش تخصصی میثاقی ملی است که این هدف را محقق می‌کند.

حجت الاسلام علی عسکری روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور در مدرسه محمود فقیهی شهرستان درمیان برگزار شد افزود: تحقق سند تحول بنیادین بیانگر فرهنگ در قالب معرفت دینی است که این مهم را در ذهن متبلور می‌کند.

وی گفت: تربیت به عنوان یک اصل اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و آموزشگاه‌های آزاد با ارائه بسته‌ها و کلیپ‌های آموزشی غیرتخصصی نباید با روح و روان دانش‌آموز و خانواده بازی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ویژه و خطیری قرار داریم تصریح کرد: همزمان با زنگ مهر، زنگ مقاومت هم نواخته می‌شود که باید با نگاه به گذشته و آینده‌نگری در این عرصه خطیر تلاش کرد.

وی گفت: انسان موجودی چند بخشی است به طوری که از پدر قالب تن و از معلم جان روشن می‌یابد.

وی اظهار داشت: معلم انسان را به کمال می‌رساند و سرمایه‌های آینده نظام در کلاس درس با مکتب علم و معرفت آشنا می‌شوند که این خود نگاهی به گذشته و توجهی برای آیندگان است.

عسکری در این آیین پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در جمع مسئولان و دانش‌آموزان‌ مدرسه محمود فقیهی درمیان قرائت کرد.

همچنین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان ساخت خوابگاه هنرستان دخترانه محمود فقیهی درمیان کلنگ‌زنی و مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی این شهرستان افتتاح شد.

۱۸۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی همزمان با اول مهر در ۲ هزار و ۷۷۴ مدرسه استان خراسان جنوبی سال تحصیلی را آغاز کردند.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال