طرز تهیه مرغ ربی لذیذ و خوشمزه با طعم واقعی


یکی از انواع غذاهای ایرانی تهیه شده با مرغ، مرغ ربی می باشد که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است، این غذای خوشمزه را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه مرغ ربی را آموزش خواهیم داد. در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه مرغ سرخ کرده و مرغ کنتاکی را آموزش دادیم در این بخش از مطلب شما را با دستور تهیه مرغ ربی آشنا...

یکی از انواع غذاهای ایرانی تهیه شده با مرغ، مرغ ربی می باشد که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است، این غذای خوشمزه را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه مرغ ربی را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مرغ ربی لذیذ و خوشمزه با طعم واقعی

در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه مرغ سرخ کرده و مرغ کنتاکی را آموزش دادیم در این بخش از مطلب شما را با دستور تهیه مرغ ربی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه مرغ ربی لذیذ و خوشمزه با طعم واقعی

مواد لازم جهت تهیه مرغ ربی

مرغ : یک عدد رب گوجه : دو قاشق غذا خوری رب آلوچه : یک قاشق غذا خوری آب نارنج یا لیمو : شش قاشق غذا خوری پیاز بزرگ : یک عدد نمک، فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ ربی با طعم عالی

برای درست کردن مرغ ربی ابتدا مرغ را تمیز بشویید سپس نمک، فلفل و زرد چوبه را با هم مخلوط کنید و پوست مرغ را با این مخلوط ماساژ دهید، اجازه دهید مرغ به مدت دو تا چهار ساعت داخل یخچال بماند.

در این مرحله از طرز تهیه مرغ ربی حالا داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس دو طرف مرغ را داخل روغن سرخ کنید.

حالا پیاز ها را رنده و داخل مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند سپس به آن رب آلوچه، رب گوجه و دو لیوان آب اضافه کنید و مخلوط کنید.

حالا سس را به مرغ سرخ شده اضافه کنید و اجازه دهید به مدت یک تا دو ساعت بر روی حرارت ملایم مرغ پخته شود و سس نیز غلیظ شود، هر پانزده دقیقه سس را هم زده و مرغ را کمی جا به جا کنید، در لحظات آخر پخت آب نارنج یا آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید، نوش جان.

طرز تهیه مرغ ربی لذیذ و خوشمزه با طعم واقعی

نکته : اگر تمایل به ملس بودن طعم مرغ دارید می توانید در پایان پخت کمی شکر به مرغ اضافه کنید.

امیدواریم از آموزش نحوه پخت مرغ ربی نهایت لذت را برده باشید و این غذای خوشمزه ایرانی را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، اگر تمایل دارید در زمینه غذای ایرانی اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه