مسجد «یارکند»؛ مکان محبوب گردشگران در قزاقستان


مسجد «یارکند»؛ مکان محبوب گردشگران در قزاقستان

یکی از مکان‌های دیدنی محبوب در میان گردشگران قزاقستان مسجد «یارکند» است که در استان آلماتی واقع شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تعداد گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند به 2.2 میلیون نفر برسد.

خبرگزاری شبستان،، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، در نقشه مکان های مقدس قزاقستان بیش از 600 میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی وجود دارد که تنها در استان آلماتی تعداد آنها به 58 می رسد.

براساس گزارش رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان. هر سال افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان جهت بازدید از این محوطه های جذاب به قزاقستان سفر می کنند و سال به سال تعداد گردشگران افزایش می یابند.

یکی از مکان دیدنی محبوب در میان گردشگران، مسجد «یارکند» است که در استان آلماتی واقع شده است و سال گذشته 3700 نفر از آن بازدید کردند.

معماری زیبای بنا که در قرن 19 میلادی ساخته شده از داخل و خارج آن نظر اکثر گردشگران بومی را به خود جلب نموده و مکان مورد توجه گردشگران خارجی شده است.


در دوره حکومت شوروی سابق از این این بنا به عنوان انبار و سربازخانه استفاده می شد اما امروزه این مسجد به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی قزاقستان ثبت شده است.


براساس آمار منتشر شده درباره مکان های دیدنی استان آلماتی، 2 میلیون گردشگر در سال گذشته میلادی از این مسجد بازدید کردند و پیش بینی می شود در سال جاری تعداد گردشگرانی که از آن بازدید می کنند به 2.2 میلیون نفر برسد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم