موکب اربعین کانون‌های مساجد کرمانشاه شناسنامه‌دار شد


موکب اربعین کانون‌های مساجد کرمانشاه شناسنامه‌دار شد

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به ثبت مشخصات موکب اربعین کانون‌های مساجد در سامانه موکب‌داران، گفت: موکب کانون‌های مساجد در شمار موکب‌های شناسنامه‌دار اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام «افشین کلات پور» با اشاره به جلسات و اقدامات صورت گرفته به منظور میزبانی مطلوب و مناسب از زائرین حسینی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جلسات ستاد اربعین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از یکماه پیش با حضور استان های میزبان کرمانشاه، ایلام و خوزستان و استان های معین در تهران برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، جلسات و هماهنگی های به عمل آمده در استان با ستاد اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات و قرارگاه اربعین مستقر در شهرستان مرزی قصرشیرین را مورد اشاره قرار داد و افزود: محوریت فعالیت های موکب کانون های مساجد بر ارائه خدمات فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان تأکید دارد.

وی در خصوص نتایج سفر یک روزه ای که به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی داشتند، اظهار کرد: در بررسی منطقه برای جانمایی موکب و تعامل به عمل آمده با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصرشیرین، قرار بر این شد که موکب کانون های مساجد کرمانشاه در مسیر اصلی زائران و روبروی این اداره استقرار یابد.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اعلام آمادگی و ثبت موکب کانون های مساجد در سامانه موکب داران کرمانشاهی، ابراز کرد: در این سامانه که زیرنظر ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه و به منظور ساماندهی موکب های اربعین حسینی راه اندازی شده است، مجوز و پروانه فعالیت موکب داری برای فعالین این حوزه صادر می شود.

وی بیان کرد: موکب کانون های مساجد کرمانشاه با ثبت در سامانه www.mokeb.org و اخذ مجور، در شمار موکب های شناسنامه دار اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید از افزایش تردد زوار اربعین حسینی از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد معنوی و مناسکی زیارت اربعین حسینی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حضور روحانیان مجرب حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان نام آشنای این حوزه بتوانیم فضایل زیارت اربعین و اثرات این سفر معنوی را برای مخاطبان خردسال و بزرگسالی که آنان را همراهی می کنند به خوبی تبیین کنیم.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال