رئیس دادگستری انزلی: در روند کارهای دولت مشکل ایجاد نشود


رئیس دادگستری انزلی: در روند کارهای دولت مشکل ایجاد نشود

رشت - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان انزلی با تأکید بر لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی برای پیگیری پرونده های قضایی، گفت: در حال حاضر نباید در روند اجرایی کارهای دولت مشکل ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بهزاد براری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه منابع طبیعی خصوصا در تالاب بین المللی انزلی تصرفات وحشتناکی وجود دارد ولی ما با متصرفات تالاب و منابع طبیعی به شدت برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری های بسیار نکات قابل توجهی به دست آمده ، افزود: متاسفانه علاوه بر تصرف غیر قانونی منابع طبیعی مشاهده شده که حتی مجوزها و امتیازات آب و برق و سایر خدمات نیز برای اراضی تصرفی صادر شده است.

براری تاکید کرد: متاسفانه با وجود ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر، پرندگان شکار شده به صورت علنی در بازار به فروش می رسند که لازم است دستگاه های متولی در این زمینه مداخله کنند.

وی یاد آور شد : متاسفانه در بندرانزلی، سازمان ها و نهادهای دولتی، پرونده های تشکیل شده مربوط به خود را پیگیری نمی کنند و شکایات مطرح شده از سوی سازمان های دولتی تا مرحله دعاوی به خوبی پیش رفته ولی پیگیری آن مغفول می ماند.

وی تصریح کرد: بازخورد و نتیجه پرونده های دادگستری در اجرای احکام صادره است.

رئیس دادگستری بندرانزلی همچنین گفت: متاسفانه علاوه بر پیگیری نشدن بسیاری از پرونده ها، برخی از دستگاه های اجرایی افرادی را به عنوان نمایندگان حقوقی برای پیگیری پرونده ها اعزام می کنند که اطلاعات لازم حقوقی را نداشته و نمی توانند از حقوق لازم برای دستگاه و اداره خود دفاع کنند .

براری با بیان اینکه با رسیدگی به موقع پرونده ها می توان جلوی بسیاری از عواقب ناشی از اجرای احکام را گرفت ادامه داد : دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی، پیگیری امور قضایی را جدی بگیرند تا منجر به صدور اجرائیات و در نهایت مسدود شدن حساب ها و توقیف اموال نشود.

رئیس دادگستری بندرانزلی با اشاره به اینکه نباید در حال حاضر در روند اجرایی دولت مشکل ایجاد شود اظهار کرد: در برخی از موارد بر اساس قانون در رسیدگی به پرونده ها مجبور به احضار برخی از افراد در هر پست و مقامی هستیم.

براری افزود: صدور احضاریه به معنای محکوم شدن و متهم بودن نیست ولی متاسفانه در احضار افراد به دادگاه برای بررسی پرونده ها واکنش هایی دیده می شود در حالی که این کار از الزامات قانونی قوه قضائیه است .

۷۴۷۱/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم