اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره کاشمر


اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره در روستای طرق، شهر کاشمر استان خراسان رضوی واقع شده است. این اقامتگاه در بافت سنتی این روستای دیدنی ساخته شده است و دارای چشم اندازی بسار زیبا، رو به طبیعت و بافت تاریخی روستای طرق می باشد. این روستا کاملا به صورت پلکانی و صخره ای بنا شده است […] نوشته اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره کاشمر اولین بار در جامع ترین پایگاه...

اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره در روستای طرق، شهر کاشمر استان خراسان رضوی واقع شده است. این اقامتگاه در بافت سنتی این روستای دیدنی ساخته شده است و دارای چشم اندازی بسار زیبا، رو به طبیعت و بافت تاریخی روستای طرق می باشد. این روستا کاملا به صورت پلکانی و صخره ای بنا شده است و گردشگران عزیز می بایست فاصله ای را به صورت پیاده به سمت اقامتگاه طی کنند. همچنین برای افراد سالمند و مسن نیز ویلچری تدارک دیده شده است تا به کمک آن به این اقامتگاه زیبا بیایند و از مناظر دیدنی روستا و زندگی در این خانه ی بومی لذت ببرند.

اقامتگاه سنتی چشمه نقره با ظرفیت کلی پذیرش و اسکان ۴۰ گردشگر، دارای ۸ باب اتاق سنتی و روستایی است که از این تعداد ۱ باب اتاق ۹ متری، ۲ باب اتاق ۷ متری، ۱ باب اتاق ۱۵ متری، ۲ باب ۱۲ متری، ۱ باب ۶ متری و ۱ باب اتاق ۸ متری می باشد.

لازم به ذکر است سرویس خواب در تمامی اتاق های این اقامتگاه به صورت سرویس کف خواب و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه قابل استفاده می باشد.

از جمله دیگر امکانات و خدمات ارائه شده در این خانه ی بومی می توان به آشپزخانه جهت پخت و پز مستقل گردشگران، غذاهای محلی، راهنمای تور های گردشگری، وسایل گرمایشی شامل پتو و…، سیستم های سرمایشی و گرمایشی شامل شومینه هیزمی، کرسی، چراغ نفتی و بخاری نفتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه امکان سفارش انواع غذاهای محلی و بومی این منطقه نظیر آبگوشت، آش کوهیا، تاس کباب، بنه گی، قورمه، آرد بریون، اشکنه، قورمه سبزی و مرغ وجود دارد.

گفتنی است تمامی فصل ها برای سفر به این منطقه مناسب می باشد، در فصل بهار زیبایی درختان پرشکوفه و عطر گل های بهاری، در تابستان سرسبزی انبوه درختان و میوه های خوشمزه روستا و در فصل پاییز طبیعت رنگارنگ باغستان های آن چشم انداز هایی بسیار زیبا پدید می آورند که دیدن آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین یک رودخانه ی جوشان نیز در پایین دست روستای طرق قرار دارد و مکان های تفریحی بسیاری به وجود آورده است.

اقامت برای کودکان کمتر از ۱۰ سال رایگان می باشد.

اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره کاشمر

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم
فاصله تا فرودگاه سبزوار : ۱۴۹ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن کاشمر : ۴۰ کیلومتر ( ۵۱ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری کاشمر : ۴۱ کیلومتر ( ۵۱ دقیقه )
فاصله تا شهر کاشمر : ۳۸.۶ کیلومتر ( ۴۷ دقیقه )
فاصله تا قلعه دختر و پسر در روستای مکی : ۷.۹ کیلومتر ( ۱۳ دقیقه )
فاصله تا امامزاده سید مرتضی(ع) کاشمر : ۳۷.۳ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا آبشار و آب گرم کریز : ۱۷.۴ کیلومتر ( ۲۷ دقیقه )
فاصله تا آرامگاه شهید مدرس : ۴۱.۳ کیلومتر ( ۵۲ دقیقه )
فاصله تا چشمه آب گرم در شمال خلیل آباد : ۵۵.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱ دقیقه )
فاصله تا روستای تاریخی نامق ( سنگ نوشته و آثار دیوار سنگی ) : ۳۷.۵ کیلومتر ( ۴۵ دقیقه )
فاصله تا قلعه گبر حصار در شمال شرق روستای خضربیگ : ۱۹ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه )
فاصله تا روستای دیدنی قراچه : ۷.۶ کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
آدرس: استان خراسان رضوی ، شهر کاشمر ، بخش کوهسرخ، روستای طَرق

اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره کاشمر
اقامتگاه بوم گردی چشمه نقره کاشمر

منبع : یو اسپیس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نوکیا 3210 افسانه‌ای دوباره زنده شد! / رونمایی از نوکیا 3210 مدل 2024