آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در گلستان


آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در گلستان

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان و دبیر ستاد انتخابات استان از دفتر خبرگزاری ایسنا استان گلستان بازدید کرد.

حمیدرضا چوبداری، در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان، اظهار کرد: امسال چندین مؤلفه ازجمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر اقتصاد کشور و تأثیر آن بر معیشت خانوارها و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، سپهر سیاسی کشور را تحت تأثیر قرارداده یا تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: علاوه بر این مؤلفه‌ها، سیل ابتدای امسال نیز تأثیر خود را بر فضای سیاسی استان گذاشته است. با توجه به اینکه سیل عمدتاً شهرستان‌های ترکمن نشین و اهل سنت استان را تحت تأثیر قرارداد، برخی به دنبال این بودند که از این فضا برای سیاسی کردن موضوع و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها و مذاهب استفاده کنند. با ورود بسیار هوشمندانه مقام معظم رهبری به این موضوع و دستور گسیل امکانات نیروهای مسلح به مناطق سیل‌زده و همچنین شهید اعلام کردن جان‌باختگان حادثه واژگونی قایق امدادرسان مردمی در گمیشان و در کنار آن پای کار آمدن سازمان‌ها و ادارات دولتی و مردم، این فضاسازی‌ها خنثی شد.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان در ادامه با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قانون انتخابات یکی از کامل‌ترین و جزئی‌نگر ترین قوانین است و تمامی فرایند انتخابات در آن به‌طور کامل دیده‌شده است. بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخاباتی، ستاد انتخابات استان گلستان تشکیل و تاکنون سه جلسه برگزار شده است. امور اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز شروع‌شده است.

چوبداری تأکید کرد: دکتر حق‌شناس، استاندار گلستان به وزارت کشور اعلام کرد که این استان آماده برگزاری انتخابات را به‌صورت تمام الکترونیک در همه شهرستان‌ها دارد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انتخابات در درون خود هم تهدید است و هم فرصت، گفت: تقویت امید و نشاط سیاسی، افزایش حس وفاداری، تزریق روح جدید به کالبد قانون‌گذاری و تقویت پیوند مردمی و نظام سیاسی از فرصت‌های انتخابات و بروز اختلاف قومی، محلی و مذهبی، تشدید شکاف‌های سیاسی و تضعیف مشروعیت نظام از تهدیدهای انتخابات به حساب می‌آید.

آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در گلستان

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان انتخابات باید برخی از اصول ازجمله وفاداری به نتایج صندوق و قبول اصل داوری و انتخاب مردم، اجرای حرفه‌ای و کم چالش انتخابات، ایجاد فضای برابر و سالم برای همه گروه‌ها و رعایت قانون و تأکید بر قانون‌گرایی و اقتدار دولت در اجرای قانون را محور کار خود قرار دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ضمن اینکه از نامزدهای نمایندگی خواست، از قوم‌گرایی و قبیله گرایی پرهیز کنند، گفت: تفهمیم اصل قانون‌گرایی برگزارکنندگان بر نامزدها و فعالان سیاسی و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی آن‌ها می‌تواند از بروز برخی مسائل و معضلات جلوگیری کند.

چوبداری بابیان اینکه وزارت کشور باید نظام انتخاباتی را به‌سوی نظام‌های حزبی و فعال‌سازی تشکل‌های مدنی سوق دهد، تصریح کرد: تحزب می‌تواند به کارآمدی، ثبات و انسجام نظام سیاسی کمک و از عوام‌گرایی و توده‌ای شدن جامعه جلوگیری و در نتیجه از بروز اعتراضات و ناآرامی ناگهانی و گسترده جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه برگزارکنندگان باید در پی کاستن از شمار تحریم کنندگان و تضعیف ادعاها و پیام‌های گروه براندازان و بدخواهان جمهوری اسلامی باشند، اظهار کرد: باید از فعال شدن گسل‌های گفتمانی حکومت‌داری در درون نظام جمهوری اسلامی جلوگیری و با تأکید بر قانون، رأی مردم و اهداف و ارزش‌های مشترک هم‌گرایی آن‌ها تقویت شود.

چوبداری با اشاره به اینکه امسال شعار ستاد انتخابات "گام دوم انقلاب؛ قانون مداری و بی‌طرفی و انسجام ملی" تعیین شده است، تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، راهبرد اجرای انتخابات توسط برگزارکنندگان انتخابات خواهد بود.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان بابیان اینکه قانون انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، همان قانون انتخابات دوره قبل است، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات فعلاً متوقف ‌شده است. در گلستان شش حوزه انتخابیه داریم که مجموعاً ۷ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در گلستان

وی در ادامه با اشاره به مشارکت حدود ۷۱ درصدی مردم استان در دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همه باید تلاش کنیم که این مشارکت را حفظ و افزایش دهیم.

چوبداری تأکید کرد: باوجود اینکه برخی از مسائل ازجمله مشکلات اقتصادی که به معیشت مردم فشار آورده، باعث گله‌مندی‌ها و نگرانی‌هایی بین مردم شده اما درنهایت معتقدیم مردم پای نظام و آرمان‌های انقلاب و رهبری هستند و خواهند بود. به‌عنوان مسئولین کشور، بیش از هر چیزی وظیفه‌داریم قدر این مشارکت را بدانیم.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان ضمن اینکه از مجریان و ناظرین انتخابات خواست به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم تشویق به شرکت به‌عنوان نامزد انتخاباتی شوند، گفت: مدیریت فضای انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که همه جریانات و گروه‌های کشور که دل درگرو این نظام و کشور دارند، کاندیدای خود را در لیست نهایی کاندیدا ببینند.

وی با اشاره به اینکه استاندار گلستان دستورات لازم را در رابطه با تمهید مقدمات و بسترهای انتخاباتی صادر کردند، تصریح کرد: بی‌طرفانه بودن و قانون‌مند بودن فرمانداران و بخشداران برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و بر آن نظارت جدی داریم. فعالیت‌های نامزدهای احتمالی را در شهرستان‌ها رصد می‌کنیم تا در چهارچوب قانون صحبت کنند، نسبت به آسیب‌های فضای انتخابات ازجمله اختلافات قومی و مذهبی، شکاف‌های سیاسی و تضعیف مشروعیت نظام اقدامی انجام ندهند و تبلیغات زودهنگام نیز نداشته باشند.

چوبداری در پایان گفت:‌ امیدوارم ذیل مدیریت استاندار، با تلاش اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران، انتخابات سالم و قانونمند و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب