تلاش برای ثبت غار یخ‌مراد در فهرست آثار طبیعی-ملی


تلاش برای ثبت غار یخ‌مراد در فهرست آثار طبیعی-ملی

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به اینکه غاریخ مراد در مناطق چهارگانه محیط زیست استان قرار نگرفته، امکان احداث پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهارکرد: غار یخ مراد شاخص‌ترین غار استان البرز است و به دنبال آن هستیم که آن را در فهرست میراث ملی – طبیعی کشور ثبت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این غار در مناطق چهارگانه محیط زیست استان قرار نگرفته امکان احداث پاسگاه حفاظتی در محدوده آن وجود ندارد که همین امر پایش و نظارت بر وضعیت آن را کمی سخت کرده است.

وی توضیح داد: اگر این غار به مثل آبشار هفت چشمه و درخت ارس شهرستانک به عنوان اثری ملی- طبیعی به ثبت برسد، امکان حفاظت بهتر از آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر هم نظارت‌هایی بر وضعیت این غار صورت می‌گیرد و محیط زیست به هیچ وجه اجازه دخل و تصرف در این جاذبه طبیعی استان را نمی‌دهد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌کند.

حکیمی افزود: طبق بازرسی‌های صورت گرفته غاز یخ مراد در وضعیت خوبی قرار دارد ولی از بازدیدکنندگان تقاضا می‌شود از ریختن زباله در اطراف و درون این غار خودداری کنند تا چهره این جاذبه زیبا مخدوش نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری