البرز مدرسه خشت و گلی ندارد/هیچ کلاسی با بخاری نفتی گرم نمی‌شود


البرز مدرسه خشت و گلی ندارد/هیچ کلاسی با بخاری نفتی گرم نمی‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس البرز گفت: در حال حاضر شاهد خالی شدن بسیاری از کلاس‌های مدارس روستایی استان به واسطه مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم.

محمد دلاوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز اظهار کرد: در روستاهای اغلب استان‌های کشور، بنیاد مستضعفان، برکت، سپاه و... به ادارات کل نوسازی در بحث ساخت، بهسازی و نوسازی مدارس روستایی کمک می‌کنند تا با افزایش ایمنی مدارس، کمتر شاهد وقوع حوادث تلخ سال‌های گذشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدارس روستایی البرز جزو مدارس برخوردار در بحث ایمنی محسوب می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر شاهد خالی شدن بسیاری از کلاس‌های مدارس روستایی استان به واسطه مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم.

این مسئول با بیان اینکه این مهاجرت باعث کاهش محسوس جمعیت دانش آموزان روستایی البرز در سال‌های اخیر شده، توضیح داد: البته مدارس روستایی استان از وضعیت ایمنی قابل قبولی برخوردارند به طوری که در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی و مدرسه‌ای که سیستم گرمایشی آن با بخاری نفتی باشد نداریم.

دلاوریان با اشاره به اینکه مهاجرت به شهرها باعث افزایش بیش از تصور جمعیت دانش آموزی شهرهای البرز شده، افزود: نرخ بالای رشد جمعیت دانش آموزی در شهرهای استان باعث شده با کمبود جدی مدارس در ناحیه 4 کرج، فردیس و محمد شهر مواجه باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز گفت: ساخت هر کلاس درس حداقل 250 میلیون تومان هزینه دارد و بر این اساس از خیرین تقاضا می‌شود مثل همیشه در کنار اداره کل نوسازی مدارس باشند تا مشکلات ناشی از کمبود مدرسه در استان را کاهش دهیم چون برای ساخت مدارس جدید اعتبارات دولتی به هیچ وجه کافی نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی