مراتع طارم برای دومین بار متوالی طعمه حریق شد


مراتع طارم برای دومین بار متوالی طعمه حریق شد

زنجان- ایرنا- مراتع طارم در ارتفاعات جنوبی این شهرستان موسوم به اراضی «شورازگاه» ییلاقات روستاهای دهنه و ونیسر بعد چند روز از مهار حریق در ارتفاعات چفتان دچار آتش سوزی شده و عملیات اطفاء آن همچنان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طارم ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از اطلاع از وقوع حریق در این منطقه ، ساعت ۱۲ ظهر روز جاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حاضر شده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.
ضیاءالدین حسنلو اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات اطفاء به سختی پیش می رود و در صورت نرسیدن نیروهای کمکی مهار حریق امکان پذیر نخواهد بود.

حسنلو عنوان کرد: نیروهای امدادی برای رسیدن به منطقه راه سختی را در پیش دارند و این منطقه از مناطق به شدت صعب العبور ارتفاعات جنوبی طارم است.

به گزارش ایرنا بعداز ظهر سه شنبه /۲۶ شهریور ماه جاری/ نیز بر اثر وقوع آتش سوزی در اراضی چفتان در منطقه بادامستان شهرستان طارم که بالغ بر ۵۰۰ هکتار برآور شد، علاوه بر درختان اورس، تعدادی از گونه های جانوری کندرو از جمله مارها، لاک پشت ها، سوسمارهای جثه کوچک، موش های کنترل کننده طبیعت و همچنین حشرات، طعمه آتش شدند و اطفا و مهار این حریق روی داده نیز به مدت قریب ۱۰۹ ساعت طول کشید.

۹۸۸۶/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !