هزینه بیش از 10 میلیارد ریالی برای تجهیز منطقه گردشگری گورچین‌قلعه ارومیه


هزینه بیش از 10 میلیارد ریالی برای تجهیز منطقه گردشگری گورچین‌قلعه ارومیه

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی 2 سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز کمپینگ گردشگری «گورچین‌قلعه» در سواحل دریاچه ارومیه هزینه شده‌ است.

جیلی جباری روز شنبه در نشست بررسی نحوه مدیریت و بهره‌برداری از کمپینگ گردشگری «گورچین‌قلعه» افزود: بهسازی راه دسترسی و آسفالت آن، محوطه‌سازی، تهیه و تعبیه سرویس‌های بهداشتی صحرایی مناسب با حفظ محیط زیست، تهیه و نصب آلاچیق‌هایی جهت استراحت گردشگران و پاکسازی و ساماندهی کلی محوطه از جمله اقدامات عمده صورت گرفته بوده‌ است.

وی اضافه کرد: برای رفاه حال گردشگران ۳۰ دستگاه کانکس شامل حمام و سرویس بهداشتی برای نصب در سواحل دریاچه ارومیه و منطقه کاظم‌داشی نیز خریداری شده‌است.

وی با بیان اینکه برای این کانکس‌ها ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده، اضافه کرد: ۹ دستگاه کانکس آماده نصب است و این کانکس‌ها شامل سرویس بهداشتی و دوش‌های سیار در منطقه ساحلی «کاظم‌داشی» نصب می‌شود.

وی بیان کرد: این کانکس‌ها محصول داخلی بوده و ضمن سازگاری با محیط زیست، دارای چاه‌های حمل و نگهداری فاضلاب نیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیش‌بینی لازم برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در اطراف دریاچه ارومیه، صورت گرفته که تحقق آن نیازمند پیگیری مستمر دستگاه‌های متولی است.
دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال /از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

احیای این دریاچه که به همت دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر کلید خورده و موجب شده است تا با افزایش حجم آب آن، شمار زیادی از گردشگران برای شنا به سواحل نگین آبی آذربایجان بروند.

منطقه نمونه گردشگری گورچین‌قلعه در هفتاد کیلومتری شمال شرقی ارومیه در قسمت ساحلی کاظم‌داشی دریاچه ارومیه واقع است و قسمتی از محدوده شهر قوشچی به شمار می‌آید.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی