از دستور روحانی برای هپکو تا استقرار میز ملی نساجی در اصفهان


از دستور روحانی برای هپکو تا استقرار میز ملی نساجی در اصفهان

استان‌ها - ایرنا- دستور رییس جمهوری برای رسیدگی فوری به وضعیت هپکوی اراک، کاهش بودجه عمومی دولت در سال‌جاری به دلیل تحریم ها، ارسال لایحه صیانت از بانوان از قوه قضاییه به دولت، استقرار میز ملی صنعت نساجی در اصفهان، آخرین خبرها از آماده‌سازی مرزهای غربی برای پذیرایی از زائران اربعین و تصادف مرگبار مینی‌بوس در گنبدکاوس از مهمترین اخبار استان‌ها در...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

دستور فوری رئیس جمهوری برای هپکو
استاندار مرکزی گفت: رئیس جمهوری در راستای بررسی مشکلات هپکو و تعیین تکلیف وضعیت سهامداری این واحد تولیدی، دستور پیگیری فوری صادر کرد.
سید «علی آقازاده» در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو نامه هفته گذشته اینجانب به ریاست محترم جمهوری، دکتر روحانی ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت دستور طرح موضوع و پیگیری لازم در هیات دولت را ابلاغ کردند و موضوع هپکو در نشست هیات دولت مطرح و مباحثی شکل گرفت. رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز نامه ارسالی استاندار مرکزی و پاسخ رئیس جمهوری را به سه وزیر مرتبط با موضوع هپکو ارسال کردند.
به گفته وی، فردا ( یکشنبه) نشست مهمی در سازمان خصوصی سازی در خصوص بررسی وضعیت هپکو برگزار می شود تا سهامداری این واحد تولیدی، صنعتی تعیین تکلیف شود. یکی از دستور کارهای نشست فردا، بررسی و امکان سنجی تعدادی از شرکت های معدنی در قالب کنسرسیوم است که هپکوی اراک می تواند برای آنها فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی باشد.

گامی دیگر برای بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده که امروز به یزد سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ارسال لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت توسط قوه قضاییه به دولت خبرداد و گفت: این لایحه بزودی در دستور کار کمیسیون لوایح قرار می گیرد.
از نگاه ابتکار، لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، گام مهمی برای تحکیم بنیان خانواده و توجه به حقوق زنان است.

روند افزایشی تورم کنترل شده است
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی به بیرجند سفر کرده است، گفت: روند افزایشی و نگران کننده برخی شاخص‌های تورم ، اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور کنترل و تثبیت شده است و در چند ماه اخیر هم با کاهش نرخ تورم مواجه بودیم.
به گفته وی، به دلیل تحریم‌ها و محدود شدن صادرات نفت در اولین گام، بودجه امسال دولت از ۴۴۸ به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است از این رو ۶۲ هزار میلیارد تومان از سرجمع بودجه مصوب دولت در سال ۹۸ تحقق پیدا نخواهد کرد.

نساجی قاچاق پذیرترین صنعت کشور
امروز میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان افتتاح شد؛ رضا رحمانی وزیر صنعت در این آیین بدون ارایه به آمار، نساجی را یکی از قاچاق پذیرترین صنایع کشو دانست و گفت: برای جلوگیری از قاچاق این صنعت تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: درست است پوشاک یکی از کالاهای قاچاق پذیر بوده و کماکان جز اولین موارد قاچاق پذیری است، اما حداقل در زمان کنونی قاچاق این صنعت به نصف تقلیل یافته است.

ایران به یکی از مراکز تولید ریل در منطقه تبدیل می‌شود
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیگر مهمان امروز مردم اصفهان بود که گفت: تحویل نخستین محموله‌های ریل تولید داخل کشور توسط ذوب آهن اصفهان علاوه بر اینکه تاثیر بسزایی در اقتصاد این شرکت دارد، باعث تبدیل شدن کشورمان به یکی از مراکز تولید ریل در منطقه می‌شود.
وی افزود: حرکت به سمت خودکفایی در ریل مورد نیاز راه آهن کشور ضروری است و امروز یکی از دستاوردهای پر افتخار کشورمان که در سال رونق تولید اتفاق می افتد، تحویل نخستین محموله های ریل تولید داخل توسط ذوب آهن است.

تردد زائران از مرز بین المللی مهران ۴۹ درصد رشد یافت
به گفته معاون امور عمرانی استاندار ایلام تردد از مرز مهران از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت دوره مشابه سال گذشته از رشد ۴۹ درصدی برخوردار است.
سال گذشته از اول سال تا ۲۵ شهریور یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۸۵ نفر از مرز مهران تردد کردند. امسال این میزان به ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.

رد هرگونه تصمیم گیری برای تغییر تقسیمات کشوری
سیدسعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، برخی از شایعات تغییر مرز استانها را بی پایه و اساس عنوان کرد و گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر تقسیمات کشوری وجود ندارد.
وی افزود: بار دیگر نیز تکذیب می‌کنم که مرز بین استان‌ها و یا حتی مرزهای داخلی استان‌ها دستخوش تغییر نشده و هیچ برنامه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

مهار آتش سوزی منطقه کَپُک ایذه
آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه کَپُک ایذه که از ظهر روز جمعه در ارتفاعات این خطه آغاز شده بود، بامداد روز شنبه با تلاش نیروهای مردمی و امکانات مهار شد و از آسیب بیشتر به جنگل‌ها و مراتع منطقه جلوگیری به عمل آمد.

اورژانس هوایی در مرز خسروی مستقر می‌شود
آنطور که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرده به منظور خدمات‌دهی مطلوب در حوزه سلامت به زائران اربعین حسینی، سه بالگرد اورژانس هوایی، بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز خسروی مستقر می‌شود.
به گفته علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، برای تقویت اوژانس هوایی از هوانیروز کمک گرفته خواهد شد و حتی در صورت نیاز آمادگی برای اعزام بالگردهای اورژانس هوایی به داخل خاک عراق وجود دارد.
همچنین علاوه بر بیمارستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و دیگر بیمارستان‌های شهر کرمانشاه، سه بیمارستان صحرایی نیز در غرب استان برای تامین سلامت زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود.

جاده‌های منتهی به شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین مشکل دارند
رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی هنوز مشکلات و نواقصی وجود دارد، گفت: سیل اخیر در خوزستان این وضعیت را تشدید کرده و دستگاه‌های اجرایی در تلاش برای برطرف کردن هرچه سریعتر این مشکلات هستند.
سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در مسیر مرز چذابه است، بیان کرد: در بازدیدهای روزانه ای که در حال انجام است سعی شده تا نقاط حادثه خیز را به دستگاه های مربوطه اعلام کنیم.

شناسایی ۵۰۰ شرکت خلاق در کشور
بنا بر اعلام دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ۵۰۰ شرکت خلاق در کشور شناسایی شده و تحت حمایت قرار دارند.

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری در فرودگاه مشهد
فرود اضطراری هواپیمای حامل مسافران پرواز شیراز - مشهد که از ناحیه چرخ جلو دچار نقص شده بود، با موفقیت در باند فرودگاه بینالمللی مشهد انجام شد.
خلبان این پرواز به فرودگاه اعلام کرده بود که چرخ جلوی هواپیما باز نمی شود لذا به سرعت تمام اقدامات ایمنی و پیش بینی های لازم فنی در فرودگاه مشهد انجام شد تا هواپیما بدون مشکل فرود آید.

مطالبات چایکاران تا نیمه مرداد تسویه شد
رییس سازمان چای کشور گفت: با پرداخت ۲۴۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به چایکاران گیلان و مازندران، مطالبات آنان تا نیمه اول مرداد ماه تسویه شده است.
به گفته حبیب جهانساز، امروز ۲۵میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران شمال به حساب بانک سپه آنان واریز شده است و می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنندکه مجموع پرداختی ها از آغاز فصل برداشت برگ سبز چای به چایکاران در شمال کشور تاکنون ۲۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت برگ سبز بوده است.

دفاع از انقلاب اسلامی مرز جغرافیایی نمی‌شناسد
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و افراد زیادی می‌خواهند در راه حقیقت جان خود را فدا کنند.
دریادار پاسدار«علی فدوی» در مراسم تجدید میثاق بسیجیان عشایر کشور با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: رمز پیروزی امت اسلامی در پیروی بی چون و چرای ملت از امام زمان خویش است و ملت ایران این امر مهم را به جهانیان ثابت کرده است.

مرگ ۱۳ هموطن در تصادف مینی‌بوس با تریلی در گنبدکاووس
صبح امروز یک دستگاه تریلی حامل سیمنان با یک دستگاه مینی‌بوس در گنبدکاووس تصادف کرد که در این حادثه ۱۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر هم مصدوم شدند.
به دنبال این حادثه رییس کل دادگستری گلستان، دادستان گنبدکاووس را مسوول ویژه رسیدگی به این پرونده کرد و از وی خواست پس از بررسی علل بروز این حادثه و عوامل تشدید شمار جانباختگان این تصادف، گزارش آن را ارایه کند.
بر اساس اعلام غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به دلیل سوختگی، بیشتر جان باختگان قابل شناسایی نیستند و قرار است پزشکی قانونی با انجام آزمایش دی ان ای (DNA) نسبت به مشخص کردن هویت جان‌باختگان اقدام و سپس اجساد را برای خاکسپاری تحویل آنان نماید.


گزارش مراکز استانها
شیراز گزارشی با عنوان "کشت برنج، کشت به رنج " منتشر کرده و در آن آورده است طی سال‌های اخیر همواره نام فارس در کنار اصفهان، کرمان،خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در فهرست استانهایی که در معرض خشکسالی شدید و بسیار شدید قرار دارند دیده می‌شود اما با این وجود اهالی این خطه دست از سر شلتوک کاری و کشت محصولات پر آب‌بر برنمی دارند.

"«پل اناری» خرم‌آباد از تخریب تا تهدید"عنوان گزارشی از خرم آباد است که به وضعیت پل اناری پس از سیل پرداخته است و نوشته سیل فروردین ماه امسال پل اناری خرم‎آباد را به طور کامل تخریب کرد و امروز با گذشت حدود ۶ ماه، محل این پل به دلیل شرایط نامناسب ایمنی و بهداشتی به تهدیدی برای ساکنان به ویژه کودکان تبدیل شده است.

"چشمک یاقوت سرخ ساوه به بازارهای اروپایی" گزارشی از دفتر ساوه منتشر و نوشته است شکوفایی نارستان‌های ساوه پس از دوره چهار ساله کف‌بر شدن به‌دلیل سرمازدگی؛ فرصتی مهیا کرده تا ضمن حذف دلالان و حضور اثربخش در بازارهای خارجی، کام‌ها از این نعمت سرخ، شیرین شود.

همدان گزارشی با عنوان "دستکند زیرزمینی سامن؛ گمشده در پیچ و خم اعتبار" منتشر و در آن آورده است که حدود ۱۳ سال از کشف دستکند سامن میراثی به جا مانده از دوران اشکانیان می‌گذرد، اما هنوز مقصد ثابتی برای گردشگران داخلی و خارجی نشده است؛ مانعی که شهر زیرزمینی سامن نتوانست به خاطر کمبود اعتبار از آن عبور کند.

"فرونشست زمین در کلانشهر اصفهان مشکلی مضاف بر آلودگی هوا" گزارش دیگری از مرکز اصفهان که به فرونشست زمین در چند سال اخیر به‌دلیل خشکسالی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق مختلف کشور ایجاد شد پرداخته است .

مشهد گزارشی با عنوان "موانع پیش روی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی" منتشر و نوشته است صدور خدمات فنی و مهندسی ظرفیتی است که غفلت از آن ایران را از اهداف خود برای عدم وابستگی به درآمدهای نفتی دور می کند اما مشکلات و موانع خارجی و داخلی چندی پیش روی این دست از صادرکنندگان قرار دارد.

"هرمزگان از دفاع‌مقدس تا حراست از مرزهای دریایی" عنوان گزارش مرکز بندر عباس که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاعمقدس و در آن به هرمزگان به جهت نزدیکی با دریا در عملیات آبی و دریایی دوران دفاع‌مقدس نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای داشته است اشاره شده است .

"جیغ جنگل" عنوان گزارش از شهرکرد که به جنگل و پوشش گیاهی و ضرورت ارزش گذاری معنوی جنگل ها پرداخته است.

یاسوج گزارشی با عنوان "مرگ جاده‌ای هزار اصله بلوط کهنسال در دامنه‌های دنا " منتشر و در آن آورده است قطع صدها اصله درخت بلوط کهنسال در باند دوم جاده یاسوج - سی سخت با مجوز کاملا قانونی، باعث نگرانی و اعتراض فعالان زیست محیطی و مردم منطقه شده است اما تاکنون هیچ کدام از دستگاه های امضا کننده این مجوز نتوانسته اند با پاسخ علمی و کارشناسی توجیه خود را از اجرای این پروژه ارایه دهند.

"قطب چهارم صنعت کشور در آیینه جنگ تحمیلی" عنوان گزارش از استان مرکزی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس به هشت سال جنگ تحمیلی در دیار آفتاب و زادگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و خدمات قابل‌ توجهی در تامین تجهیزات و پشتیبانی نیروی‌ انسانی داشت پرداخته است.

۱۳۵۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید