159 کشته و 1392 مجروح حاصل تصادفات جاده‌ای گلستان در 6 ماه


159 کشته و 1392 مجروح حاصل تصادفات جاده‌ای گلستان در 6 ماه

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان اعلام کرد که در نیمه نخست امسال در جاده‌های این استان 3394 فقره تصادف رخ داده که حاصل آن 159 کشته و 1392 مجروح بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر هادی حقشناس عصر شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: اگرچه تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در جاده‌های این استان امسال و تا قبل از تصادف امروز که تا الان ۱۳ کشته داشته است، ۲۰ نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل بود اما بایستی تلاش کرد تا این آمار همچنان کاهش یابد.

وی با تسلیت جان باختن ۱۳ نفر از اهالی روستای "قره داشلی" شهرستان مراوه‌تپه در حادثه تصادف امروز یک دستگاه تریلی حامل سیمان با یک دستگاه مینی‌بوس در جاده گنبد به اینچه برون، افزود: علت اصلی این سانحه تلخ و دلخراش که ۱۸ مصدوم هم دارد، خطای انسانی و خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف به چپ او اعلام شده است.

دکتر حق‌شناس با قدردانی از تلاش دستگاه‌های متولی مانند پلیس‌راه، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و کشته‌شدگان و مجروحان آن در استان گلستان، اضافه کرد: با این حال بایستی تلاش‌ها برای رفع نواقص جاده‌ای و ارتقای ایمنی آنها، آموزش بیشتر به رانندگان و شهروندان برای استفاده صحیح از وسایل اطفای حریق درهنگام وقوع حادثه بالاخص آتش سوزی خودرو، تقویت فرهنگ بیمه در شهروندان، تقویت اورژانس جاده‌ای و آتش‌نشانی از نیازهای اساسی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه رفع نواقص جاده‌ای و ارتقای ایمنی آن زمان بر است، تصریح کرد: هم اکنون عملیات تبدیل هشت بریدگی در جاده‌های ارتباطی گلستان به دور برگردان‌های استاندارد درحال انجام است که چهار مورد آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به تردد روزانه ۳۹۰۰ خودرو رفت و ۳۹۰۰ خودرو برگشت در جاده ترانزیتی گنبدکاووس به اینچه برون و بالعکس، ادامه داد: ایمن سازی این جاده به همراه احداث شانه خاکی ضلع شمالی جاده گنبد به مراوه‌تپه به طول ۱۰۰ کیلومتر، تقویت ایستگاه آتش‌نشانی شهر مرزی اینچه برون به خودروی جدید و راه اندازی اورژانس روستای دماغ از توابع بخش داشلی برون این شهرستان به عنوان مصوبات جلسه امروز بایستی مورد توجه و انجام قرار گیرد.

دکتر حق‌شناس همچنین برلزوم تامین و پرداخت کامل هزینه برگزاری مراسم تشییع، تدفین و عزادری برای خانواده جان باختگان تصادف امروز از سوی فرمانداران دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه تاکید کرد و گفت: خانواده این عزیزان نباید هیچ هزینه‌ای برای مراسم‌های پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان نیز دراین جلسه اظهار داشت که تاکنون اجساد ۱۳ نفر از جان‌باختگان تصادف امروز تریلی با مینی بوس به پزشکی قانونی تحویل شده که هویت دو نفر آنان مشخص شده و مشکلی برای تحویل به خانواده و دفن ندارند.

دکتر حسین زارعی با رد برخی آمارها مبنی بر ۱۵ کشته این حادثه، گفت: بقایایی از اجساد حادثه امروز داریم که تعلق آنها به جان‌باختگان فعلی حادثه یا افراد دیگر باید بررسی شود، با این حال فعلا آمار رسمی جان‌باختگان همان ۱۳ نفر می‌باشد.

وی اضافه کرد: به دلیل شدت سوختگی فعلا هویت ۱۱ جان باخته این حادثه مشخص نشده که مشخص شدن آن نیازمند به انجام آزمایش دی ان ای (DNA) است که با دستور قضایی نمونه‌برداری از اجساد انجام شده و برای تعیین هویت به مشهد منتقل خواهد شد.

دکتر زارعی تصریح کرد: مشخص شدن هویت جان‌باختگان به همراه انجام آزمایش پزشکی از خانواده آنان تا اعلام نتیجه، زمان بر است و برای دفن اجساد پیشنهاد می‌شود فعلا هر جسد در قالب یک شماره پلاک دفن شود تا پس از مشخص شدن هویت کشته‌شدگان، به طور دقیق به خانواده آنها اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایرنا، فرمانده پلیس راه گلستان نیز دراین جلسه با اعلام نظر کارشناسی علت حادثه برخورد تریلی با یک دستگاه مینی بوس در جاده گنبد به اینچه‌برون (سه کیلومتر بعد از سه‌راهی روستای قره ماخر)، گفت: علت اصلی سانحه خطای انسانی بوده و خواب آلودگی و انحراف به چپ راننده تریلی محرز است.

سرهنگ علی عبدی با تاکید برضرورت تعریض جاده ترانزیتی گنبد به اینچه‌برون، افزود: از ابتدای امسال تا قبل از حادثه امروز ۳۳۹۴ فقره تصادف در جاده‌های برون شهری گلستان رخ داده که ۱۲۸ فقره آن منجر به فوت، ۱۲۷۵ فقره منجر به جرح و ۱۹۹۱ فقره تصادف خسارتی بوده است.

وی اضافه کرد: بر اثر این تصادفات ۱۵۹ نفر کشته و ۱۳۹۲ نفر نیز مجروح شدند که تعداد کشته شدگان ۲۰ نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرماندار ویژه گنبدکاووس، بخشدار داشلی برون، امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت راه‌های گنبدکاووس و رفع نواقص آن به همراه تقویت ایستگاه آتش‌نشانی اینچه برون و راه اندازی اورژانس ۱۱۵ روستای دماغ تاکید کردند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک