اربعین حسینی (ع) در رفسنجان بازسازی می‌شود


اربعین حسینی (ع) در رفسنجان بازسازی می‌شود

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان گفت: بازسازی اربعین حسینی (ع) در رفسنجان به شکل راهیپمایی و پیاده‌روی علاقمندان به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) به مسافت پنج کیلومتر از میدان قدس تا میدان امام حسین (ع) انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید فصیحی هرندی روز شنبه در نشستی به مناسبت بازسازی اربعین حسینی (ع) افزود: پنج سال است به صورت نمادین در روز اربعین پیاده‌روی از نقطه ای در شهر رفسنجان به نقطه ای دیگر انجام می شود و مردم که نمی توانند در کربلا برای اقامه عزا در این روز شرکت داشته باشند در رفسنجان در این آیین حضور به هم می رسانند.

وی بیان کرد: امروز در دنیا صف آرایی حق علیه باطل مشخص شده و اربعین حساس و تأثیرگذار در تاریخ جهان است و راه و روش امام حسین (ع) و حرکت و اقدام عملی، ایستادگی، جان فدایی ایشان و تن دادن برای احقاق حق و نیز روشن شدن راه، الگوهای متفاوتی برای مردم و علاقمندان است.

فصیحی هرندی تصریح کرد: مردم می توانند در مسیر پیاده روی اربعین در رفسنجان کمک های خود را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ارائه دهند.

وی ادامه داد: در بازسازی راهپیمایی اربعین در رفسنجان دستگاه های اجرایی در حوزه صدور مجوزها و برقراری امنیت در این حماسه کمک های خود را تقدیم می کنند.

عضو ستاد برگزاری همایش اربعین نیز با بیان اینکه امسال پنجمین سال برگزاری همایش اربعین در رفسنجان است اظهار داشت: سال اول ۸۰۰ نفر در این آیین پیاده روی نمادین اربعین حسینی حضور داشتند و سال گذشته ۹ هزار نفر شرکت کردند.

وی گفت: امسال از میدان قدس مسافت ۵ کیلومتر تا میدان امام حسین(ع) است و هدف از این آیین ترویج فرهنگ حسینی است سال گذشته ۱۸ موکب در مسیر مستقر بود و ۱۸ ایستگاه صلواتی ایجاد شد.

حجت صاحب الزمانی پیشنهاد داد: امسال در بین شرکت کنندگان قرعه کشی و با همکاری نهادها ۴۰ نفر به کربلا اعزام شوند.

غلامرضا اباذری رئیس انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان نیز گفت: این حرکت بزرگ است و باید قانونمند باشد، در این راستا چون اولین سال است که همکاری می کنیم اگرمردم کمک کنند برای آزادی زندانیان غیر عمد خیلی کار بزرگی است افرادی هستند که با مبلغ ۱ تا ۳ میلیون تومان بدهکار وزندانی هستند که اگر کمک مردم باشد آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردند.

رفسنجان در ۱۱۰کیلومتری کرمان قرار دارد.

۳۰۲۹/۷۴۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری