آموزش و پرورش درباره خطرات مواد مخدر آگاه‌سازی کند


آموزش و پرورش درباره خطرات مواد مخدر آگاه‌سازی کند

رشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان فومن گفت: آموزش و پرورش باید به ارائه خدمات آگاهی بخش به مخاطبان و مراجعان خود درباره خطرات مواد مخدر بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید رضایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن با حضور بخشداران مرکزی و سردارجنگل با اشاره به اهمیت مبارزه تمام عیار با معضل اعتیاد و مقابله همه جانبه با ریشه ها، دلایل و پیامدهای ناگوار آن، خواهان همکاری کامل تمام دستگاه های ذی ربط در امر مبارزه با مواد مخدر شد.
وی به اهمیت پیشگیری و رویکرد اجتماعی در برخورد با این تهدید بزرگ اجتماعی اشاره و اضافه کرد: در بحث پیشگیری می توان اقدامات مختلف و متعددی انجام داد که مانع از گرفتاری افراد و آسیب دیدن خانواده ها می شود.
رضایی افزود: آموزش و پرورش با توانمندسازی معلمان و آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان باید به ارائه خدمات آگاهی بخش به مخاطبین و مراجعین خود درباره خطرات مواد مخدر بپردازد؛ همچنین دانشگاه های شهرستان که کمیته های تخصصی در آنها تشکیل شده، پیگیر مقابله با مواد مخدر و مراقبت و آگاه سازی در این زمینه باشند.
وی شبکه بهداشت و درمان را نیز دارای نقش موثری در آگاهی بخشی و آموزش به خانواده ها در بحث پیشگیری و مبارزه با آسیب های مرتبط با مواد مخدر دانست.
رضایی همچنین در این جلسه استفاده از ظرفیت های فرهنگی همانند تبلیغات اسلامی ،اداره ارشاد ، ائمه جمعه و جماعات و.‌.. جهت تبیین آسیب های مربوط به مواد مخدر را مورد توجه قرار داد.
وی استمرار در آموزش را بسیار حیاتی دانست و افزود: حتی نجات جان یک نفر فرد گرفتار در دام اعتیاد برای ما و دست اندرکاران ارزشمند است.
وی تاکید کرد: آگاهی رسانی تاثیر بسیار زیادی برای پیشگیری دارد و باید تا حد توان به روشن ساختن خطرات مواد مخدر برای عموم مردم و خانواده ها اقدام کرد.
رضایی با اشاره به راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در رودپیش اظهار امیدواری کرد که تکمیل و راه اندازی هرچه سریع تر کمپ های بعدی در شهرستان به ثمر برسد.

فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل و شش دهستان لولمان، رودپیش، گشت ، گوراب پس ، آلیان و سردارجنگل در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند