40 موکب از خلخال در کربلا مستقر می‌شود


40 موکب از خلخال در کربلا مستقر می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ موسسه درمانگاهی حضرت مهدی (عج) نمایندگی خلخال 40 موکب خدمات‌رسانی درمانی و دارویی را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی کربلا مستقر می‌کند.

به گزارش ایرنا ، موسسه درمانگاهی حضرت مهدی (عج) نمایندگی خلخال از چند سال گذشته خدمت‌رسانی پزشکی به زائران اربعین را با استفاده از ظرفیت ۳۰ پزشک و پرستار آغاز کرده و در حال حاضر با هدف گسترش سطح خدمات‌ به زائران اربعین حسینی در حال ساخت ۴۰ کانکس از مجموع ۷۲ کانکس منظور شده برای این کار برای استفاده در سالروز اربعین حسینی امسال در مسیر پیاده‌روی زائران کربلا است.

دکتر سیدامیر عزیزی ، مسئول موسسه درمانگاهی حضرت مهدی (عج) نمایندگی خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سالروز اربعین حسینی بیش از ۲۵۰ پزشک و پرستار از کشور به همراه صدها پزشک از ۱۵ کشور دنیا برای انجام خدمات پزشکی در مسیر ۷۴ کیلومتری نجف تا کربلا در سالروز اربعین حسینی به ارائه خدمات پزشکی و دارویی رایگان به زائران می‌پردازند.

او اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی و خدمات‌رسانی پزشکی و درمانی به زائران پیاده‌روی برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی گفت: اجرای این طرح از چهار سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون که در آستانه اربعین حسینی قرار گرفته‌ایم کاروان‌های خدماتی به کربلا اعزام می‌شوند تا بتوانیم در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی با ارائه خدمات پزشکی به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

عزیزی تشریح کرد: ۲۵۰ پزشک و پرستار به کشور عراق عازم می‌شوند تا بتوانند همانند سال‌های گذشته به عنوان کاروان بهداشت و درمان و سلامت در خارج از مرز کشورمان به زائران خدمات‌دهی کنند و تا حد امکان مشکلی در زمینه درمان و داروی زائران پیش نیاید.

وی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت و مقاومت مسلمانان و سمبل حکومت امام عصر (عج) است که باید همانند هر سال جهان اسلام وحدت و یکپارچگی خود را در حد اعلا به منصه ظهور بگذارند و سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویانی بزنند که درصدد کمرنگ جلوه دادن اعتقادات اسلامی هستند.
او افزود: در حال حاضر ۴۰ کانکس برای ارائه خدمات درمانی و دارویی به زائران کربلا در خلخال در حال ساخت است و با همت اعضا تا قبل از اربعین این کانکس‌ها آماده شده و به محل استقرار انتقال یابند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل کانکس‌های مورد نیاز از مناطق دیگر کشور و بصورت آماده خریداری می‌شد، گفت: در کارگاه ساخت کانکس‌های این موسسه افرادی با عشق و علاقه به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشغول رنگ‌کاری، جوش‌کاری، عایق‌کاری، برق‌کاری و حمل و نقل هستند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا