آمار مراجعه به مراکز درمان تامین اجتماعی استان مرکزی 1.5 برابر شده است


آمار مراجعه به مراکز درمان تامین اجتماعی استان مرکزی 1.5 برابر شده است

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: همزمان با بروز نوسانات اقتصادی در کشور میزان مراجعه به مراکز درمان تامین اجتماعی استان نسبت به گذشته 1.5 برابر شده است.

ثریا پازوکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حوزه درمان به عنوان پیشرو و پیشانی سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمت می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه تعرفه مراکز درمان تامین اجتماعی دولتی است در واقع تمام خدمات درمانی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای حوزه درمانی گفت: هزینه ماهانه مراکز ملکی و بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی در استان ماهانه 14 میلیارد تومان است و سالانه حدود 17 میلیارد تومان برای دارو هزینه صرف می‌شود و در شرایط اقتصادی اخیر مراجعان مراکز 1.5 برابر شده است.

پازوکی با بیان اینکه روزانه بین 10 تا 11 هزار نفر به مراجعه درمان تامین اجتماعی در استان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی برای ارائه خدمت بهتر سعی شده است با ارتقای هتلینگ و جذب نیروی انسانی خاصه در حوزه رادیولوژی و سونوگرافی خدمات بهینه ارائه شود.

وی مشکلات کنونی حوزه درمان تامین اجتماعی استان مرکزی را بدهی‌های این مجموعه دانست و افزود: بدهی حوزه درمان تا 2 هفته پیش 210 میلیارد تومان در قبال هزار مرکز طرف قرارداد برآورد شده است. تمام بدهی مراکز به جز داروخانه‌های خصوصی تا آخر شهریورماه 97 پرداخت شده، البته به صورت موردی در بیمارستان‌های خصوصی بدهی‌هایی وجود دارد که رقم بدهی تا پایان مهر 97 تسویه شده است.

مدیردرمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: بدهی داروخانه‌ها تا پایان فروردین 98 پرداخت شده است و باقی بدهی‌ها که 210 میلیارد تومان است هنوز پابرجاست و چالش بزرگی را نیز رقم زده است.

پازوکی با اشاره به اتفاقات اخیر کارگری در استان خاصه در شرکت هپکو، گفت: با تصمیم اتخاذ شده مقرر شد که در هر موردی حتی اعتبار نداشتن دفترچه‌های بیمه، این کارگران حتما پذیرش شوند و آمادگی داریم برای درمان این کارگران اقدام شود و تاکنون نیز این حمایت از کارگران صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403