670 کیلومتر مسیر حرکت زوار در کرمانشاه تحت پوشش قرار می‌گیرد


670 کیلومتر مسیر حرکت زوار در کرمانشاه تحت پوشش قرار می‌گیرد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح ترافیکی اربعین از 13 مهرماه خبر داد و افزود: دراین طرح 670 کیلومتر از مسیر تردد زوار در استان تحت پوشش قرار می گیرد.

سرهنگ مراد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و شروع حرکت زوار به سمت کشور عراق و زیارت عتبات عالیات، گفت: استان کرمانشاه همانند سالهای گذشته معین استان ایلام است، اما امسال تفاوت دیگری با سالهای قبل دارد و با توجه به بازگشایی مرز خسروی، امسال به عنوان استان مجری طرح اربعین هم فعالیت داریم.


وی افزود: این شرایط موجب شده تا حجم کار امسال مضاعف شود و بیشترین چالش هم در این زمینه با توجه به افزایش حجم تردد زوار، مربوط به موضوعات ترافیکی است.


حیدری مسیر تردد زوار در استان را 670 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: این میزان شامل جاده های اصلی دوطرفه و بزرگراهی به سمت استان ایلام و مرز "مهران" و محورهای منتهی به مرز"خسروی" است.


رییس پلیس راه استان کرمانشاه ایمن سازی مسیر را یکی از عوامل تاثیرگذار در بحث ایمنی تردد زوار عنوان کرد وافزود: در همین راستا گشت‌های مشترک میان پلیس راه و راهداری ایجاد شده و در حال شناسایی نواقص راه‌ها و رفع آن هستند.


حیدری با اشاره به شروع طرح ترافیکی اربعین از 13 مهرماه، گفت: این طرح همزمان در تمام استان هایی که مسیر تردد زوار اربعین هستند اجرا می شود، البته این احتمال وجود دارد که زمان اجرای آن بسته به شرایط تردد زوار کمی پس و پیش شود.


وی با اشاره به بکارگیری تمام گشت های پلیس راه در این طرح، گفت: علاوه بر نیروها و گشت های خود استان، از سایر استانها هم نیروی کمکی به کرمانشاه اعزام می شود.


حیدری خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به زمان اجرای طرح تعداد دقیق گشت های محسوس و نامحسوس در استان مشخص خواهد شد.


رییس پلیس راه استان کرمانشاه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد وافزود: نحوه چینش هر یک از دستگاه های امدادی و خدمات رسانی از جمله اورژانس، هلال احمر و ... درطول مسیر تردد زوار مشخص شده است.


وی افزود: همچنین محل برپایی موکب ها نیز در حال جانمایی است و باید در نقاطی مستقر شوند که گره ترافیکی ایجاد نکرده و محل پارک خودرو هم موجود باشد.


حیدری بر استفاده از سامانه های هوشمند در طول مسیر تردد زوار اشاره کرد وافزود: در این طرح 29 دوربین ثابت و 80 دستگاه دوربین سیار برای کنترل سرعت و تخلفات رانندگان بکارگیری خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی