اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد


اقامتگاه بوم گردی درجه در استان خراسان رضوی، شهر تایباد، روستای پشته، خیابان شهید رحیمی، روبروی نانوایی شیخ جامی واقع شده است. روستای پشته از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله 50 کیلومتری غرب تایباد واقع شده است.این خانه تاریخی با قدمت صد سال پس از مرمت و […] نوشته اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد اولین بار در جامع...

اقامتگاه بوم گردی درجه در استان خراسان رضوی، شهر تایباد، روستای پشته، خیابان شهید رحیمی، روبروی نانوایی شیخ جامی واقع شده است. روستای پشته از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله ۵۰ کیلومتری غرب تایباد واقع شده است.این خانه تاریخی با قدمت صد سال پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ با عنوان اقامتگاه بوم گردی درجه به بهره برداری رسید.خانه بومی درجه شامل ۴ اتاق به صورت یک اتاق ۵ نفره، یک اتاق هفت نفره، یک اتاق هشت نفره و یک اتاق ۱۰ نفره است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۳۰ گردشگر را دارد. تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز می بایست از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند.

یکی از اتاق های این خانه روستایی معروف به اتاق دستکند که حفاری شده به وسیله انسان می باشد با معماری بسیار زیبا و منحصر به فردش دارای وسایل قدیمی و با ارزش می باشد. این موزه دیدنی اولین موزه مردم شناسی روستایی استان خراسان رضوی می باشد و یکی دیگر از اتاق ها را به نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی (حوله بافی، گل دوزی، قالیچه دستبافت، جانماز دستبافت، چادرشب، سوزن دوزی ) اختصاص داده اند که مهمانان گرامی علاوه بر بازدید می توانند هر وسیله ای را که بخواهند خریداری نمایند.
یکی از برنامه های شاد و مفرح این اقامتگاه اجرای رایگان موسیقی زنده محلی تایبادی و رقص محلی برای مسافران بالای ۱۰ نفر می باشد.

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی درجه برای رفاه گردشگران گرامی درنظر گرفته می توان به پارکینگ مسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، سیستم گرمایشی چراغ نفتی و … اشاره کرد. با توجه به خنک بودن آب و هوای منطقه و کاهگلی بودن اتاق های خانه نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی وجود ندارد ولی در صورت درخواست مسافران پنکه رومیزی فراهم می شود.
چنانچه مسافران عزیز تمایل داشته باشند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه می توانند از انواع غذاهای محلی و سنتی این اقامتگاه نظیر قورمه با نان روغنی گوسفندی، آبگوشت، کشک و بادمجان، اشکنه، دم پختک، بلغور شیر، غلور شیر و … سفارش دهند و میل نمایند.
مزار حاج محمد چنار، میل آجری کرات، آرامگاه مولانا ابوبکر تایبادی، مسجد تاریخی ملک زوزن، مسجد جامع سنگان، مدرسه خرگرد غیاثیه، رباط عباس آباد و … از جمله جاذبه های تاریخی و دیدنی این منطقه می باشند.

اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان و از ۵ تا ۱۰ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا مرکز شهر مشهد:۲۸۳ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۳۱ دقیقه )
فاصله تا مرکز شهر تایباد:۵۳.۶ کیلومتر ( ۵۱ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد:۲۷۹ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۳۱ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن تربت حیدریه:۲۰۶ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری تایباد:۵۵.۵ کیلومتر ( ۴۹ دقیقه )
فاصله تا مزار حاج محمد چنار:( داخل روستا )
فاصله تا میل آجری کرات:۲۵.۸ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه )
فاصله تا آرامگاه مولانا ابوبکر تایبادی:۵۱.۸ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا مسجد تاریخی ملک زوزن:۵۳.۹ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع سنگان:۶۷.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه )
فاصله تا مدرسه خرگرد غیاثیه:۷۷.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۷ دقیقه )
فاصله تا رباط عباس آباد:۸۸.۶ کیلومتر ( ۱ سات و ۱۲دقیقه )
آدرس: استان خراسان رضوی ، شهر تایباد ، روستای پشته، خیابان شهید رحیمی، روبروی نانوایی شیخ جامی

اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد
اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد
اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد
اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد
اقامتگاه بوم گردی درجه تایباد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها