امکانات رفاهی زائران اربعین حسینی فراهم شود


امکانات رفاهی زائران اربعین حسینی فراهم شود

قم - ایرنا – استاد حوزه علمیه قم گفت: سفر برای زیارت اربعین حسینی باید یکی از ارزان ترین سفرها باشد، و همه شرایط و امکانات لازم نیز برای زائران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان روز جمعه در دومین روز از گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در شبستان مسجد جمکران در قم اظهار داشت: سفر اربعین را به دلیل اینکه برخی بضاعت مالی ندارند باید ارزان قرار دهیم.

وی بیان داشت: یکی از اقدام های شایسته در این راستا این است که دولتی ها پولی از مردم نگیرند.

وی تصریح کرد: طبق روایت ها اگر حج خواست تعطیل شود و مردم پول نداشتند حکومت اسلامی باید از بیت المال هزینه کند، و مردم را به حج بفرستد، حال که مردم خودشان به زیارت اربعین می روند، سر راه آنها نگیریم.

پناهیان گفت: معلوم نیست بیمه اجباری اشکال شرعی و قانونی نداشته باشد، کسانی که دست اندرکار هستند باید پیگیری کنند مبادا رفتارهایی که خلاف شان یک زائر است صورت بگیرد.

وی گفت: پزشکان و پرستاران متعهد و جوانمردی هستند که در مسیر حرکت زائران به آنها خدمات درمانی ارائه میکنند، باید برای فرهنگ سازی ، تصویرشان نشان داده شود.

وی یادآور شد: دولت هر چقدر به زائران اربعین خدمت کند، به نفع کشور و محرومان است و برکتی نیز برای دیگر اقدام های آن می باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: زیارت اربعین باید همسطح خدمت به زائران باشد، و هر کس متعهد شود، که در این راهپیمایی فروتنانه تر و مهربان تر از قبل رفتار کند.

پناهیان پیاده روی اربعین به صورت دسته جمعی و کاروانی را مورد تاکید قرار داد، و گفت: هیات های مذهبی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که برای بقا و موجودیت آنها ضروری است.

دومین گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که از روز گذشته با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه اربعین و فعالین این عرصه و همچنین پیگیری اهداف مشترک و همسو جهت فرهنگ سازی آغاز شده، عصر امروز با برپایی نمایشگاه جامع نیازمندی اربعین در صحن امام هادی (ع) مسجد جمکران پایان مییابد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022