خطبه‌های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی


خطبه‌های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

مشهد- ایرنا - تشریح ابعاد قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، بزرگداشت دفاع مقدس و ارتباط آن با شکل گیری جریان مقاومت از محورهای خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف استان خراسان رضوی بود.

امام جمعه سبزوار در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: توطئه دشمن، محدود کردن قدرت نظامی جمهوری اسلامی است و آنها با اعلام مذاکره دوباره به دنبال شکل گیری برجام دیگری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: به برکت بومی سازی قدرت نظامی، جوانان ما قدرتمندانه در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی از ثمرات دفاع مقدس است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران در دنیا سرآمد است و دشمنان به عزت و اقتدار ما پی برده اند.

او با انتقاد از حذف کلمه شهید از برخی معابر شهرستان‌ها گفت: عنوان شهید برای جامعه پیام های متعددی دارد و حذف نام شهید در برخی از معابر شهرستان‌ها ناشایست است.

امام جمعه موقت گناباد هم در خطبه های نماز جمعه این شهر، گسترش مقاومت اسلامی در سطح جهان را از برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.

حجت الاسلام رضا مدنی افزود: رشادت‌های رزمندگان اسلام و ایثارگران در دوران دفاع مقدس موجب ایجاد جریان مقاومت در کشورهای اسلامی شد که مهمترین نتیجه آن بیداری مسلمانان علیه سیاست‌های خصمانه مستکبران است.

وی ادامه داد: جریان مقاومت رهبر خود را یافته است و امروز آزاد اندیشان دنیا رهبر معظم ایران را به عنوان رهبر مقاومت می شناسند و انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس الگوی این جریان است.

امام جمعه تربت حیدریه نیز در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در ضربه زدن به انقلاب افزود: بدخواهان نظام اسلامی نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند چرا که امت اسلامی تمام نقشه های آنان را با وحدت و انسجام ملی نقش برآب می کنند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی با اشاره به فراررسیدن هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمن بعثی مقاومت و ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی از توان دفاعی و بازدارندگی بالایی برخوردار است و با توجه به این قدرت دفاعی، دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را ندارند.

۱۹۲۲/۸۱۴۵/۷۴۹۵/۲۰۹۵/۷۰۷۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی