هم‌اندیشی سمن‌های جوان استان سمنان برگزار شد


هم‌اندیشی سمن‌های جوان استان سمنان برگزار شد

سمنان- ایرنا- نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان سمنان شامگاه چهارشنبه در خانه تاریخی کلانتر سمنان با حضور دبیران و اعضای فعال سمن‌های این استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان توسط معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان در این نشست ضمن قدردانی از حضور سمن‌ها بابت حضور پر شور آن‌ها در جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی که چندی پیش در هفته دولت برگزار شد گفت: اعتماد و انسجام خوبی را بین حوزه جوانان و ورزش در این جشنواره شاهد بودیم و امید است که جایگاه حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان که تا به حال نیز موفق عمل کرده است در موضوعات و محورهای دیگر سرآمد کشور باشد زیرا ظرفیت سمن‌های جوانان استان سمنان مثال زدنی است.

مجتبی جانعلی خاطر نشان کرد: اولویت و یا سهمیه داشتن اعضای سازمان‌های مردم نهاد در آزمون های استخدامی در حال پیگیری است و البته نتیجه‌ای را در بر نداشته است اما سمن‌های بسیاری در حوزه کارآفرینی فعالیت های بزرگی را در کشور انجام داده اند و سازمانهای مردم نهاد جوانان استان سمنان نیز باید در حوزه کارآفرینی بیشتر ورود کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به استان سمنان دارد و تخصیص اعتبار خوبی را در حوزه جوانان برای استان سمنان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: امید است با تفکر و اندیشه‌های ناب جوانان در ارائه طرح‌ها به ویژه طرح‌هایی که مناطق کم برخوردار را مورد هدف قرار می‌دهد این اعتبارات نتیجه بخش واقع شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش جوانان استان سمنان نیز با اشاره به سهولت فرآیند ثبت سازمان‌های مردم نهاد نسبت به گذشته گفت: اخذ شناسه ملی برای سمن ها که در گذشته وجود نداشت و برای برخی از سمن ها که در راه پیشرفت مشکلات بانکی را به همراه داشتند مرتفع شده است و سمن ها می توانند با توجه به شرایط و قوانین موجود برای آن اقدام کنند.

مصطفی مرادی افزود: موضوع‌های کارآفرینی باید در بین سمن‌ها جدی گرفته شود و به علت وجود خلاقیتی که در اعضای سمن‌ها همیشه وجود داشته است می‌توانند در سال رونق تولید و در کنار دولت بیکاری را کاهش دهند.

وی تعداد سمن‌های هدف استان سمنان را نسبت به جمعیت جوانان استان که ۲۴۱۸۶۳ نفر است ، ۴۸ سمن عنوان کرد و گفت: استان سمنان با پیشی گرفتن از هدف ،در حال حاضر ۷۵ سمن جوانان را داراست که ار این تعداد ۳۶ درصد را بانوان و ۶۴ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود نیز در این نشست با تاکید بر اینکه جوانان نبض جامعه هستند گفت: شما جوانان درخواست دارید ما مسئولان جوان باور و جوان یاور باشیم و ما نیز در خواسته های خود از شما می‌خواهیم که سرلوحه اهداف خود را منویات مقام معظم رهبری قرار دهید و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب ، مدیریت بحران توسط شما جوانان صورت پذیرد زیرا حضور جوانان در صحنه همیشه نتیجه خوبی را برای کشور به همراه داشته است.

مجید محمدی افزود: از سمن ها می خواهم در کنار اهداف و سیاست های نظام حرکت کنند تا بتوان علاوه بر موفقیت ها و پیشرفت هایی که نسبت به دغدغه های خود دارند مسائل کشور و سیاست های نظام را نیز درک کنند و برای آن تلاش کرده و هیچ گاه انگیزه خود را در استمرار فعالیت‌ها از دست ندهند.

رییس مجمع جوانان سازمانهای مردم نهاد استان سمنان نیز با قدردانی از پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان در راه اندازی خانه جوانان شهرستان شاهرود که اوایل سالجاری به نتیجه رسید گفت: ارتباط بسیار خوبی بین سازمان های مردم نهاد استان سمنان و معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجود دارد که این ارتباط باعث شد در بین استان های کشور جزو اولین ها در راه‌اندازی خانه جوانان استانی و در حال حاضر راه اندازی خانه جوانان شاهرود باشیم.

حسین کوکبی افزود: امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و پیگیری ها و مطالبه گری سمن ها ، احداث ساختمان خانه جوانان و خانه سازمانهای مردم نهاد جوانان که توسط معاون وزیر ورزش و جوانان کلنگ زنی شد هر چه زودتر به نتیجه برسد تا سمن ها بتوانند هر چه زودتر از آن بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم چند تن از دبیران سازمانهای مردم نهاد جوانان از شهرستان های مختلف استان سمنان به بیان مشکلات و مطالبه‌های خود از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان پرداختند و این نشست صمیمانه با تقدیر از اعضای سمن های فعال استان سمنان پایان یافت..

در استان سمنان ۷۵ سازمان مردم نهاد جوانان پروانه فعالیت دارد که از این تعداد ۳۹ سازمان در شهرستان سمنان ،۲۰ سازمان در شهرستان شاهرود و ۶ سازمان در شهرستان آرادان وجود دارد و شهرستان های دامغان ، سرخه،میامی ،مهدیشهر و گرمسار هر کدام دو سمن ثبت شده را دارا هستند.

بیشترین تعداد زمینه و موضوع فعالیت را در سمن های استان سمنان موضوع اجتماعی دارد که ۴۰ سمن را شامل می‌شود و پس از آن موضوعات فرهنگی ،اعتقادی مذهبی و علمی پژوهشی بترتیب تعداد سمن ها را بر این اساس شامل می‌شوند.

۹۸۵۶/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه