114 هزار مترمکعب نهر سنتی در خوی لایروبی شد


114 هزار مترمکعب نهر سنتی در خوی لایروبی شد

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خوی گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب، از ابتدای امسال بیش از 114 هزار مترمکعب نهر سنتی در این شهرستان لایروبی شده‌است.

امیر تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خروج بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب رودخانه های الند و قطور از دسترس مدیریت شهرستان خوی افزود: احیا و لایروبی نهرهای سنتی مهمترین اولویت کاری دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از هدررفت‌ آب در این شهرستان است.

وی از بهره‌برداری کامل از سد انحرافی بویلاپوش خبر داد و اضافه کرد: این سد انحرافی بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب در خوی تاکنون سدی ساخته نشده و تنها طرح تغذیه فیرورق و آب بندهای قوروق و قطور وجود دارد که جوابگوی آب‌های سطحی در این شهرستان نیست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خوی ادامه داد: رفع موانع و تسریع در احداث سد غازان‌چای برای تامین آب شرب و کشاورزی در شهرستان از ضرورت‌های این شهرستان است.

دشت خوی با مشکل اضافه برداشت آب مواجه است به گونه‌ای که سالانه ۹ میلیون مترمکعب از حجم و ۳۰ سانتی متر از عمق آبخوان‌های این دشت کاسته می‌شود.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام