لندو نوریس: رسیدن به رکوردهای لوئیس همیلتون بعید است


فرمول یک ایران – لندو نوریس آماده نیست که بگوید شکستن رکوردهای لوئیس همیلتون غیر ممکن است اما زندگی کاری آنها کاملا غیر قابل مقایسه است. نوریس تازه کار در اولین حضورش در فرمول یک در تیم مک‌لارن بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده، چیزی که پیش تر از همیلتون دیده بودیم، مردی که توانست پنج بار قهرمان فرمول یک شود و بسیاری از رکوردها را به نام...

فرمول یک ایرانلندو نوریس آماده نیست که بگوید شکستن رکوردهای لوئیس همیلتون غیر ممکن است اما زندگی کاری آنها کاملا غیر قابل مقایسه است.

نوریس تازه کار در اولین حضورش در فرمول یک در تیم مک‌لارن بسیاری از نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده، چیزی که پیش تر از همیلتون دیده بودیم، مردی که توانست پنج بار قهرمان فرمول یک شود و بسیاری از رکوردها را به نام خود ثبت کند. بطور واضحی قابل درک است که نوریس به عنوان فردی شناخته شود که بتواند مسیری را دنبال کند که همیلتون رفت، ولی او اصرار دارد که وضعیت آن دو قیاس شدنی نیست.

همیلتون در زمانی به مک‌لارن پیوست که آنها برای قهرمانی می‌جنگیدند و او سال 2008 با آنها به قهرمانی رسید اما مجبور شد تا سال 2014 برای دومین قهرمانی‌اش صبر کند بعد از آنکه در فصل 2013 به مرسدس ملحق شد. در این ضمن نوریس با مک‌لارنی مسابقه می‌دهد که سعی می‌کند به موقعیت خوبی در میانه جدول پس از چند فصل تاسف بار برسد. از راننده جوان انگلیسی پرسیده شد که آیا خودش را در موقعیتی می‌بیند که با دستاوردهای همیلتون رقابت کند یا خیر، نوریس پاسخ داد:

قطعا نه، او زمانی به مک‌لارن پیوست که آنها در مسیر کاملا متفاوتی بودند. آنها می‌توانستند مسابقه هایی را ببرند، اما حالا نه… تا الان نه! پس این موضوعی غیر قابل بحث است. خیلی دوست دارم روزی را ببینم که خودم را در شرایطی ببینم که بتوانم به چیزهایی برسم که او رسیده، افراد همیشه در زندگی در موقعیت های متفاوت قرار می‌گیرند. من در شرایط متفاوتی نسبت به آن چیزی هستم که او در آن قرار داشته، پس من نمی‌گویم این غیر ممکن است ولی اساسا متفاوت است و نمی‌توان آنها را در یک سطح قرار داد و سنجید.

کمی عجیب است اینکه دوباره به گذشته برگردید و فکر کنید که چقدر فرمول یک می‌تواند دور از دسترس باشد و دوباره به حال برگردید، اینکه من الان در فرمول یک هستم، دقیقا با لوئیس مسابقه نمی‌دهم اما ما در یک پیست هستیم.

لندو نوریس: رسیدن به رکوردهای لوئیس همیلتون بعید استلندو نوریس: رسیدن به رکوردهای لوئیس همیلتون بعید است لندو نوریس، سباستین فتل و مکس ورشتپن – اتریش 2019

او درادامه صحبت هایش گفت:

در اتریش، اگر بخواهم در چند کلمه بگویم ما جنگیدیم، که بسیار هم خوب بود. خوشبختانه می‌توانم در ادامه فصل هم مسابقات خوبی را انجام دهم که خیلی عالیست، زیرا این چیزی نیست که باور داشتم می‌توانم واقعا انجام دهم، اینکه موقعیت ها را از دست ندهم و اینکه چقدر هیجان انگیز است که یک روز بتوانم اینگونه رانندگی کنم، حالا در این نقطه من همراه مک‌لارن هستم.

نوریس در سال 2017 به تیم مک‌لارن پیوست، او در سال قبل آن موفق شده بود جایزه ای تحت عنوان جایزه کلوپ رانندگان مسابقه بریتانیایی را بطور مستقیم از بخش اتواسپورت مک‌لارن دریافت کند که علاوه بر پاداش نقدی، یک تست با ماشین فرمول یک مک‌لارن به عنوان جایزه به برنده داده می‌شد، اینگونه بود که او در سیلورستون اولین بار با یک ماشین فرمول یک رانندگی می‌کرد، این به علاوه تجربه‌اش در فرمول 2 به او کمک کرد که در سال 2019 اولین فصلش در فرمول یک را تجربه کند. او در این باره توضیح داد:

به خاطر اینکه من تقریبا دو سال و نیم با مک‌لارن بوده ام احساس راحت تری دارم. در ابتدا که به مک‌لارن آمدم خودم را در برابر یک مکان بزرگ با تعداد زیادی افراد و یک پیش زمینه تاریخی قوی، دیدم. شما ممکن است که اندکی بترسید و عقب بکشید اما بله، زیرا من چند تمرین با آنها انجام داده بودم، با آنها تست کرده بودم، و در طول خیلی از آخر هفته های سال گذشته یا در فرمول 2 بودم یا در تمرین های آزاد گرندپری های فرمول یک شرکت می‌کردم، پس من زمان زیادی برای آشنایی و شناختن همه داشتم، و این مسابقه دادن را بسیار برای من آسان تر می‌کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی