60 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خمین شناسایی شد


60 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خمین شناسایی شد

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: 60 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل این شهرستان امسال شناسایی شده است.

«عبدالرضا پیرحسین‌لو» روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: مشکلات اقتصادی، مهاجرت و معلولیت از دلایل مهم بازماندگی از تحصیل این دانش‌آموزان است.

وی اظهارداشت: جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از اولویت های این نهاد فرهنگی است.

مدیر آموزش و پرورش خمین با اشاره به ضرورت مشارکت سایر نهادها در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اضافه کرد: رفع مبادی بی‌سوادی و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شود و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این مهم را عملیاتی کند.

پیر حسین‌لو گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجمع خیران و انجمن‌های خیریه می‌توانند با شناسایی و تحت پوشش بردن دانش‌آموزان بی‌بضاعت از افزایش کودکان بازمانده از تحصیل جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: طرح «بوم» اعتماد به مدرسه برای برنامه‌ ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی با رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید بر آموزش مهارت‌محور و گسترش فعالیت‌های فرهنگی را دنبال می‌کند.
مدیرآموزش و پرورش خمین بیان کرد: پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و بهبودجایگاه مدرسه در اذهان عمومی به‌عنوان «مدرسه‌محوری توسعه محله » از اهداف اجرای طرح بوم است.
پیرحسین‌لو افزود: اختیارات مدرسه در این برنامه شامل راهبری برنامه ویژه مدرسه و استفاده از تمام ظرفیت‌های درون و بیرون مدرسه‌ای است.
وی بر حضور پلیس در مدارس حواشی شهر تاکید کرد و افزود: در آستانه بازگشایی مدارس راهبری امور ترافیکی، امنیتی و کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شده است و مدیران مدارس با هماهنگی با نیروی انتظامی زمینه بازگشایی مطلوب مدارس و آغاز سال تحصیلی را فراهم کردند.

مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: با توجه به پیچیدگی مسایل اجتماعی ضرورت حضور نیروی انتظامی و ارایه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی بیش از پیش احساس می‌شود.

پیر حسین‌لو از نیروی انتظامی درخواست کرد در معابر و حاشیه مدارس هدف، به‌ویژه در ساعات عبور و مرور دانش‌آموزان حضور فعال داشته باشد.

فرماندار خمین نیز در این نشست بر بهبود شاخص‌های علمی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود: برای این مهم به مشارکت همه مردم و ادارات نیاز است و اولیای دانش‌آموزان باید فعالانه در صحنه باشند.

«احمد طهرانی» بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و افزود: با انجام برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح ضمن شناسایی افراد بی‌سواد در نقاط مختلف شهرستان باید آمار دقیقی از آنان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان حمایت‌های دولت تدبیر و امید در این خصوص گفت: باید تمام امکانات دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، مراکز بهداشتی، آموزشی و حمایتی در قالب برنامه‌های مدون به منظور اجرای طرح ریشه کی معضل بی‌سوادی به کار گرفته می‌شود.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال ایستادگی، سلحشوری و مقاومت ملت ایران است.

تهرانی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای الگوسازی فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است.

فرماندار خمین برضرورت همکاری و همراهی مسئولان برای برگزاری آیین‌های هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

شهرستان خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸هزار و ۵۰۰ دانش آموز است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتک زدن وحشتناک دزد توسط صاحب خودرو + عکس پس از بازداشت