بازدید نمایندگان اروپایی از مسجد جامع «داکا»


بازدید نمایندگان اروپایی از مسجد جامع «داکا»

نمایندگان دو کشور اروپایی در بنگلادش از مسجد جامع در منطقه «گلشن» واقع در «داکا»، پایتخت بنگلادش بازدید کردند و مسحور معماری منحصربفرد آن شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مسجد به نقل از «unb»، «جولیان نیبلت»، کمیسر عالی استرالیا در بنگلادش و «جوانا کمپکرز» کمیسر عالی نیوزیلند در هند، سریلانکا،بنگلادش و سفیر این کشور در نپال از مسجد جامع در منطقه «گلشن» واقع در «داکا»،پایتخت بنگلادش بازدید کردند.

«جهار الاسلام چادوری»، دبیر کل کمیته امور هماهنگی این مسجد از نمایندگان استرالیایی و نیوزلندی استقبال کرده و برنامه بازدید از همه مکان های مسجد جامع داکا را برای آنها فراهم کرد.

نمایندگان اروپایی همچنین در جریان فعالیت های این مسجد در راستای برقراری صلح و آرامش میان ادیان، قرار گرفتند.

نمایندگان کشورهای استرالیا و نیوزیلند تحت تاثیر معماری منحصر به فرد این مسجد قرار گرفتند.

نیبلت در این باره گفت: افتخار بزرگی برای ما بود که توانستیم از این مسجد بسیار زیبا بازدید کنیم و از اینکه مورد استقبال گرم مسئولان مسجد قرار گرفتیم بسیار خرسند شدیم.

وی افزود: استرالیا به عنوان یک کشور چند فرهنگی از اصول تنوع گرایی،شکیبایی و همه جانبه گرایی بهره مند است و این ها ارزش هایی هستند که برای ما گرامی هستند.

نیوزیلند هم به عنوان کشوری که متعهد به شکیبایی و تنوع است بر همین ارزش ها تاکید کرد.

کمپکرز در این باره بیان کرد: نیوزیلند کشوری با بیش از 200 قومیت و 160 زبان مختلف است و تنوع و همه جانبه گرایی در مرکز ارزش های این کشور قرار دارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !