چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز


چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز

مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2019 جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار شد

چهلمین قهرمانی روسیه، صعود 7 پله‌ای ایران با 3 برنز به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پنجاه و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر نورسلطان (آستانه سابق) در قزاقستان ادامه یافت.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج مسابقات و نتایج و برنامه ملی پوشان ایران به این شرح است:
* ۱۳۰ کیلوگرم:
۱- رضا کایا آلپ از ترکیه (پیروزی ۳ - ۱ در فینال)
۲- اسکار پینیو از کوبا
۳- هایکی نابی از استونی و یاکوبی کایایا از گرجستان
امیر قاسمی منجزی در دور نخست ۳ - ۱ استپان دیوید از چک را برد و در دور یک هشتم نهایی نهایی ۶ - ۴ از سد سرگئی سمنوف از روسیه گذشت. سپس در دور یک چهارم نهایی ۳ - ۱ مومن جون عبدالله اف از ازبکستان را شکست داد و در نیمه نهایی ۲ - ۶ از اسکار پینیو از کوبا شکست را پذیرفت. قاسمی منجزی امروز در دیدار رده بندی برابر هایکی نابی از استونی در حالی که ۰ - ۸ عقب افتاد ۳ اخطاره شد و در رده پنجم قرار گرفت.
---
- برای ایران در این دوره همچنین در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در رده دهم و در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در رده پنجم قرار گرفتند. در ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در رده ۲۶ و در ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در رده ۱۹ جای گرفتند. در ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی، ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی و در ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی به مدال برنز دست یافتند و در ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در رده ۱۲ قرار گرفت. در ۹۷ کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی هفتم شد.
رقابت در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به علت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از اهمیت بیشتری برخوردار بود. در هر یک از این اوزان ۶ نفر مجوز حضور در المپیک را کسب کردند.
* رده بندی مدالی پایانی:
۱- روسیه ۲ طلا ۳ نقره - برنز
۲- ژاپن ۲ - ۱،
۳- گرجستان ۲ - -
۴- مجارستان ۱، ۱، ۱،
۵- کوبا ۱، ۱ -
۶- ترکیه ۱ - ۱،
۷- اوکراین ۱ - -
...
۱۳- ایران - - ۳
- در این دوره ۱۸ کشور مدال کسب کردند.
* رده بندی امتیازی پایانی:
۱- روسیه ۱۳۲ امتیاز «قهرمان» ۲- گرجستان ۷۹، ۳- ازبکستان ۷۶، ۴- ایران ۷۵، ۵- قزاقستان ۷۲ امتیاز
---
در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان تیم‌های روسیه، مجارستان و ترکیه اول تا سوم شدند و ایران با یک مدال برنز و ۳۹ امتیاز رده‌ای بهتر از یازدهمی کسب نکرد.
- بر طبق قوانین اتحادیه جهانی، به قهرمان هر وزن ۲۵، نایب قهرمان ۲۰، نفر سوم ۱۵، نفرات پنجم ۱۰ و به رده‌های پائین‌تر ۸، ۶، ۴ و ۲ امتیاز تعلق می‌گیرد.
---
در تاریخ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با احتساب این دوره، روسیه با احتساب مدال‌های شوروی سابق با ۱۷۷ طلا، ۷۱ نقره و ۵۶ برنز پیشتاز است و بلغارستان با ۳۴ طلا ۳۴ نقره و ۴۸ برنز دوم و مجارستان با ۲۹ طلا ۴۰ نقره و ۳۴ برنز سوم هستند. ایران با ۱۲ طلا ۶ نقره و ۲۳ برنز در رده ۱۲ ادوار مختلف جای گرفته است.
در این رقابت‌ها، روسیه با احتساب عناوین شوروی سابق ۴۰ با به مقام قهرمانی رسیده است و ترکیه با ۲ قهرمانی در رده دوم و کشور‌های سوئد، بلغارستان، کوبا، گرجستان، آمریکا، مجارستان و ایران با یک قهرمانی در رده سوم مشترک قرار دارند. ایران در سال ۲۰۱۳ در بوداپست قهرمان جهان شد.
--
در جمع بیشترین مدال آوران تاریخ کشتی فرنگی قهرمانی جهان، آلکساندر کارلین اعجوبه شوروی سابق و روسیه با ۹ مدال طلا در صدر است و حمید سوریان نابغه کشتی ایران با ۶ طلا در رده دوم قرار دارد. میخین لوپس از کوبا نیز با ۵ طلا و ۳ نقره و گوگی کوگوشویلی از روسیه با ۵ طلا و یک برنز سوم و چهارم هستند.
-
سال آینده به علت برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، مسابقات قهرمانی جهان برگزار نخواهد شد و دوره آتی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ به میزبانی شهر اوفا در روسیه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟